Truppen i J20 krymper... Mattias lämnar.

Mattias Nilsson, som jag så sent som i lördags ringde och gjorde en intervju med inför J20s match, har lämnat Oskarshamn.
Mattias Nilsson har återvänt till moderföreningen Olofström.
Jag skickade sms och frågade om anledning mm. Anledningen skall vara att Mattias inte fått jobb eller boende i Oskarshamn (som han var lovad att få hjälp med). Pengarna är slut, och han var tvungen att flytta hem igen.
Annars meddelar Mattias att han trivdes riktigt bra i Oskarshamn!

I samma veva skriver Tranås att lånen de fått, Djerf och Engsund skall stanna resten av säsongen. Stämmer detta så har J20 plötsligt en inte lika så slagkraftig trupp.
Nu är det J18 fokus ligger främst på, för att klubbens lag skall närma sig varandra, och förbättra J20 på sikt.
Kul också att man ger Djerf och Engsund en chans att utvecklas.
Det som är tråkigt, det är signalerna om att man är nöjda med J20s läge så här långt in på den här säsongen...
Men i det stora hela så tror jag på den långsiktiga målet.
J18 MÅSTE upp. Både för att få ansöka om riksintag mm till hockeygymnasiet. men också för att närma J18 med J20, så spelarna naturligt kan slussas mellan J18 och J20. Får man upp J18 ökar kvalitén på J20, och fler spelare kan med tiden bli egna produkter i A-laget. Det är så man bygger, och så man bör bygga.

* * * * *

Leksand håller presskonferens i morgon kl 11.
Varför nämner jag detta?
Omorganisation står på schemat.
Salos roll kommer ändras. Sedan om det innebär att man hittat tränare och han återgår som sportchef, eller om han inte får vara sportchef längre...
Personligen tror jag det handlar om ny assisterande tränare, och att Salo får annan roll i föreningen.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Djerf kommer att spela i J-20 mot Borås på lördag iaf.....

2012-01-25 @ 18:22:55
Postat av: Anonym

<3

2012-01-28 @ 10:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: