Intervju: Mattias Nilsson från J20!

IK Oskarshamns J20 spelar idag hemmamatch mot Vita Hästen.
Första matchen som J20 spelar sedan tränaren mats hastiga bortgång.
Inför matchen ringde jag upp en av killarna, och den här gången föll lotten på Mattias Nilsson.

Du kommer ursprungligen från Mörrum och Olofström, hur kommer det sig att du hamnade i IK Oskarshamn?
Det var Roger Jönsson som ville ha hit mig. Jag såg det som en bra utmaning, och tackade ja.

Då känner du både Jönsson och Söderström sedan tiden i Olofström?
Ja, jag har stött på dem tidigare...

Hur skulle du beskriva din spelstil?
Svårt... Men jag har ett rätt bra spelsinne, och har goa passningar.

Nästan 2 meter lång, syns det också i din spelstil?
Ja... Jag har ju en bra räckvidd, som är en stor fördel. Jag kan bryta passningar och spelvändningar lättare med den räckvidden.

Har du någon förebild inom hockeyn?
Ja, Foppa!

Vad har du för målsättning med din hockeykarriär?
Det är att kunna leva på hockeyn.

Vem i A-laget skulle du helst ha en egen träningssession med?
Rodman.

Varför just Rodman?
Han har en bra teknik, jag gillar honom.

Mats har lämnat oss...
Ja, det var tungt. Vi hade en bra relation, både på och utanför isen. Det var många tomma dagar efter det beskedet. Nu gäller det dock att försöka se framåt, men det har varit tungt.

Vet du om det kommer att vara tyst minut även idag?
Jo, det blir det.

Hellström som tränare idag?
Ja, det blir han. Han är också bra och seriös!

Kommer matchbilderna se olika ut nu, med annan tränare?
Njaa.. vi har tränat lite annorlunda nu. Lite mer spelvändningar och så...

Vita Hästen möter ni ikväll. Vad vet du om dem?
De checkar högt. Det gäller för oss att göra enkla passningar, så de inte kan bryta och vända.

Eberhardsson kommer från vita Hästen, har han gett information eller liknande om hur vita Hästen spelar?
Ja, han har berättat lite om hur de spelar...

Hur många poäng gör du idag?
Mellan 1 och 5!

Hur tror du matchen går?
Första perioden jämt. Andra perioden rycker vi, och i sista perioden håller vi undan, så 4-1 blir det.

Vem i laget tycker du jag borde ringa nästa gång.
Kenny Woller skulle jag vilja svara, men honom har du redan ringt, så jag säger Robin Aronsson.

Vem i laget tror du kommer gå längst i sin hockeykarriär?
Fille (Filiph Engsund) eller Djerf.

Några avslutande ord, som du vill hälsa läsarna?
Ja, jag hoppas vi ses på matcherna, och att ni hjälper till att stötta oss!

Tack för intervjun!


Matchen mot Vita Hästen startar 15:30, och spelas i Arena Oskarshamn.

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: