Angående Tingsryds pengar...

Signaturen  "The One" frågade följande: "Rökan du får gärna luska ut vad det är för muta som taif lockade Huddinge med? Är den ekonomisk och i så fall hur pass stor? Hur mycket slantar finns det egentligen nergrävda där borta i mörkaste småland?".

Summan som skulle betalas ut var inte från föreningen, utan direkt från Taifs ordförande Torsten Liljegren, och hans företag. Även om dettas må ha varit diffust, dvs varifrån pengarna skulle komma...
Det han erbjöd var Huddinge ett tillskott i lagkassan. Om han då sa någon summa vet jag ej. Jag försökte idag ringa upp honom för att se om han ville svara på det, men har ej kunnat nå honom... och jag la ej heller så mycket mer energi på det.

Men det problematiska med Tingsryds pengar, det har jag skrivit lite om innan HÄR.
Dvs, man fick en skattesmäll i år på 55.000. Inte många pengar det inte för en klubb som dem. Men dessa pengar var så kallade "sign on" bonusar, som man ej skattat för.
När skattebeskedet kom sade man att man ej visste att man behövde skatta för detta... det innebär att ALLA denna säsongens värvningar ej är korrekt skattade för, vilket de kommer få en smäll för nästa säsong.

Värt att nämna också är att de 55.000 kronorna är på nobodys som Juha Gustafsson och Matthew Davidsson.
Tänk er då vad skattesumman hamnar på säsongens nyförvärv, både alla de som gjordes inför säsongen, och alla de som man handlat med under säsongen.
Elomo, Koivistu och kauppila, Leinonen, Saarenheima, Platt mfl mfl. Dessutom så sitter man på 3 avlönade huvudtränare...
Dessa herrar lär ha högre löner mm, så i detta sammanhanget är årets 55.000 kronor en piss i havet, till förhållande alla nya, dyrare spelare som man skall betala skatt för nu...

Dessutom så har Tingsryd enligt rykten finansierat sin långt överskridna spelarbudget med nästa säsongs sponsorpengar!
Dvs, nästa säsong blir det inga sponsorintäkter att tala om, hypen om att vara i allsvenskan lär vara borta, så man säljer inte lika många säsongsplåtar. Skattesmällen lär komma...

Jag är av den sorten, har man begott ett brott, tagit straffet så är man efter det dömd och skall få en chans att få starta om som "oskyldig". Man förtjänar en andra chans.
Men Tingsryd, de kommer jag aldrig kunna lita på. De har fuskat med skattepengar förr, och beviserligen så lärde de sig inget av den läxan, utan kör på samma bana igen. Skulle inte förvåna mig om man kommer hitta lite svarta löner i det laget snart...
Nä Tingsryd. Detta håller inte. Ni förtjänar inte att vara i Allsvenskan...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vore ju gutt om dom gör en Löven och åker ner i 1an samtidigt som KHK får gå upp :)

2011-04-10 @ 16:36:01
Postat av: The One

Jag tackar för svaret och känner mig lite mera upplyst ;) ha nu en härlig semester :)

2011-04-10 @ 22:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: