Vilande, anmälan och omogna människor....

Hej läsare. Var länge sedan man skrev här nu. Hopas alla haft en god jul!
 
Efter 1,5 år av sjukdomar och allmän psykisk stress blev bloggen åtsidosatt.
Sedan ordnade livet upp sig, sonen mår bättre idag, och jag får lön från jobbet mm. Men motivationen för att skriva har dalat. Har märkt vad värdefull tiden med barnen är, och vilken tid det tar att blogga.
 
Så med det sagt, jag vill inte döda bloggen, men kommer ej hålla den igång så flitigt som jag vill. Motivationen finns ej där, ej heller tiden.
Jag kommer att skriva någon krönika eller kortare inlägg då och då. När ork och tid finns helt enkelt, eller när det är något man är fly förbannad över, eller ännu bättre, raka motsatsen, som bara måste komma ut i text!
 
För att förtydliga, motivationen och intresset för IK Oskarshamn är inte borta, det hjärtat brinner som vanligt! Det är bloggandet jag syftar till.
 
Sedan är det en sak till som plockat bort motivationen. Jag har sökt medskribent, men inte fått ett endaste mail. Däremot har jag fått mail med kommentarer som "men blogga då ditt svin", "varför finns du, när du inte bloggar" mm. Dessutom, läser ni igenom kommentarerna så dyker likvärdiga kommentarer upp ibland.
Att tänka på, även om man skriver anonymt så får jag som administratör tillgång till era ip-nr mm. Så ni är inte så anonyma som ni tror.
Däremot har jag ej tagit mot några rena hot, så jag låter det vara där. Ville bara uppmärksamma vissa personers beteende, bara för de tror de är anonyma. Inte för er man vill skriva precis, och inte ökar det motivationen...
 
Men på tal om det där med att bli kränkt, och anmäla eller ej. Det kommer jag till nu. Därför jag väckte bloggen idag, med ett inlägg.
 
Björklöven har varit i blåsvädret de senaste dagarna, först ska tränaren uppmanat spelarna till boxningsmatch på träningen, och en spelare skall då fått hjärnskakning.
Och värre skulle det bli igår. Oskarshamnstidningen, sedan Aftonbladet och Expressen uppmärksammade en rasistskandal. Spelarna i Björklöven ska ropat "Go home to China" till Greg Squires.
 
I en intervju med viasat står spelare, och tränare i IKO bakom Greg, och säger att de hört detsamma.
 
Men nu till det som jag reagerat på. Västerbottens-Kuriren skriver idag att IK Oskarshamn inte kommer anmäla händelsen. (Kan ej länka artikeln, då tidningar nu förtiden ej vill ha länkar, då de ska ha betalt för nätmaterial också).
 
Nu hittar jag inte IK Oskarshamns värdegrund på nätet, men om jag inte missminner mig står det tydligt i den att föreningen AKTIVT ska arbeta mot rasism.
Nu händer detta, och med att inte anmäla säger man ju indirekt att det som hänt är OK, alternativt att både spelare och ledare i det egna laget ljuger!
 
OK, man vet inte VEM som sagt vad, men i min värld handlar det inte om att peka ut en skyldig. Det handlar om att stå bakom sin egna värdegrund och stötta sin egna utsatta spelare.
 
Värst är citatet i slutet på Västerbotten-Kurirens artikel; "Greg har varit med om detta förut i andra länder, och är tråkigt nog van".
Va?! Är det en ursäkt?!
Då ska ju inte spelare som tacklar någon i huvudet anmälas, för det är väl spelarna vana vid? Har man råkat ut för ett brott en gång innan, är det inte lika fel andra gången man drabbas av samma sak?
 
Nä, jag tycker IKO ska visa att man står bakom sin och HockeyAllsvenskans värdegrund, och anmäla. Det handlar inte om att sätta dit en individ, utan visa en markering. Visa att detta inte är OK, följa sin värdegrund och visa Greg att man klart står bakom honom.
Nu visar man inte det. Värdegrunden tycks inte betyda något, och man säger utåt att egna spelare och ledare kanske ljuger. Det är inte OK.
 
Tillägas bör att Björklöven själva startat en internutredning. Den kommer garanterat inte leda till någonting som helst, men de visar i alla fall att värdegrunden är viktig.
 
/Räkan
 
Får se när jag bloggar nästa gång, blir inte dagligen... men för att inte missa något inlägg följ mig på twitter eller "lika" ikoskarshamn.blogg.se på facebook.
Hur ni hittar facebooksidan eller mig på twitter hittar ni längst till höger på sidan.
På återseende, nu hoppas vi IKO hakar på tåget! Chansen finns ännu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: