IKO-seger väckte bloggen?!

Oj, nu skrivs det här igen! ;)
 
Som jag skrivit i tidigare inlägg, har det inte funnits tid för bloggen, då sonen är sjuk, och familjen har prioriterats.
Jag har också lagt ut en förfrågan om intresse för andra skribenter, som jag läst i kommentarerna har efterlysts där också. Men jag har totalt fått in NOLL intresserade personer att hjälpa till att hålla bloggen igång...
 
Jag vill inte att bloggen ska vara så stilla som den varit på sista tiden, men som sagt var, familjen har fått komma först.
 
Men jag vill inte ha en blogg som sover. Har funderat mycket på det, då det inte visats intresse från någon annan att hjälpa till att skriva.
 
Men har tänkt ut det såhär.
I fortsättningen kommer jag inte kunna blogga dagligen, även om jag hoppas det kan bli så snart igen.
För att bloggen inte ska dö ut, men inte ta all tid från barnen har jag beslutat följande:
Framöver kommer jag inte lägga tid på att skriva inför matcherna. Bloggen kommer bli en nyhetsportal, om jag får reda på saker som andra medier inte får ut.
Annars kommer bloggen från nu fokusera på summering av matcherna. Nuförtiden sköter IK Oskarshamn sin egna hemsida bra, med matchreferat mm. Känns kaka på kaka.
Därför kommer mina "rapporter" mer handla om tankar kring matcherna, egna reflektioner, inte rena matchsammanfattningar.
Tyvärr kommer nog juniorhockeyn också bli lidande till att börja med, men ska snart kunna bevaka dem på riktigt också!
 
Min förhoppning är att kunna starta igång med 2-3 inlägg i veckan, för att på sikt kunna öka på, och snart vara uppe i normal standard med 1-2 inlägg om dagen.
 
Så, då var det sagt. Nu till matchen ikväll, hemma mot Karlskrona, och mina reflektioner från den.
 
Först och främst, tänkte jag syna KHK lite. De har inte alls samma spel som förra säsongen. Känns som de tagit efter Karlskogas spel, men axlar inte rollen fullt ut. KHK har blivit slöare och grisigare. Mer ryggsäckshockey och hakningar än snabba pass och rakt spel som de hade förra säsongen.
I slutet av matchen var orken helt slut, och spelarna såg uppgivna ut.
 
IKO då? IK Oskarshamn spelar inte heller samma spel som förra säsongen. I powerplay ställer man sig framför mål, man rör pucken och sig själva - det händer lite. Älskar den förändringen!
 
Matchen?
Första perioden seg. IKO tog burskydd. Långa sådana. Hände inte mycket. Första 5 minuterna var bra, sedan dog perioden.
 
Andra perioden ökade tempot. KHK drog upp tempot först, men IKO var laget som kunde dra ifrån målmässigt.
 
Tredje perioden:
IKO växlade upp, rejält! KHK orkade inte hänga efter, och hakningarna nådde inte fram.
 
Kul kuriosa: KHK har, om jag räknat rätt, 9 st ex IK-spelare. Nämnvärt är att Maxim får vi tacka för sin tappade puck i offensiv zon som gav IKO kontring och 3-1.
Sedan satte Greg fart. Maxim sista utposten i KHK-försvaret. Maxim har nog inte kommit tillbaks från Sibylla som han blev bortlurad till ännu, och Greg kunde göra både den snyggaste avdribblingen och målet på mycket länge!
 
Dagens utropstecken efter 5-1 segern mot Karlskrona:
Greg, super Greg! Vilken speed killen har, vilken orädsla, går rakt på, vilka handleder och vilken sniper! Känns som att Roger prickat in ett riktigt guldkorn i honom. Lär bli, eller rättare sagt fortsätta vara en riktig publikfavorit i Oskarshamn.
Sedan Gasper i målet. hade lite tur i andra perioden, men det ska en bra målvakt ha. Spelade lugnt och stabilt. Känns underbart att han visar trygghet och säkerhet till försvaret!
 
Underbar seger. Nu fortsätter vi så.
Sista 5 minuterna idag var ren hockeyporr som Oskarshamnssupporter! Ren uppvisning!
 
Dagens tråkigaste:
Innan matchen marcherade Karlskronasupportrarna snyggt och samlat mot Arena Oskarshamn, var glada och sjöng lite grann.
Men så var inte alla lika smarta... Det kastades knallskott och fyrverkerier ut mot gatan, förbipasserande och bilar.
Polisen som gick med valde att låta dem göra så, och istället dirigera om trafiken.
Kul med samlade supportrar, men pinsamt agerande av några av dem.
Vill stryka under att alla i KHK-ledet inte stod bakom detta, och BlackBugs (KHK:s supporterförening) har via twitter meddelat att de ska ha möte om det inträffade.
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Forza IK

Trevligt med ett inlägg igen, som jag har väntat på det. Hoppas grabben blir bättre !

Postat av: ErikG

Håller med Forza IK, trevligt med ett inlägg igen :)

Lycka till med allt och hoppas det blir bättre med grabben!

2014-09-15 @ 15:37:49
Postat av: bloggnisse

Varför är det fullt ös eller inget alla bloggare behöver inte skriva varje timme.Det räcker ett par gånger i veckan.Kolla in bloggnissen i Oskarshamnstidningen där kommer det en gång i månaden

2014-09-16 @ 07:25:02
Postat av: Henkejon

Kul att se ett nytt inlägg igen!

Välkommen tillbaka!

2014-09-16 @ 13:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: