Nyförvärv på väg in i IKO!!

Ja, nu manglar vi på med Silly Season. Förra året krossade jag där, men Sehlstedt Soares mfl.
Nu har jag fått lite napp inför kommande säsong!!
 
Det har ryktats med Oscar Karlsson från Vimmerby till Oskarshamn. Så blir inte fallet. Det jag vet är att han kommer hamna i HockeyAllsvenskan och att han flyttar norrut. Vita Hästen eller Almtuna känns som rimliga spår...
En källa placerar honom i Karlskrona, men det spåret känns inte lika rimligt. Upp till andra att fortsätta gräva i det, då det nu är utanför IK Oskarshamn, dit jag håller mig ;)
 
Men en som lär bli klar inom närmsta veckan/veckorna är Manuel Ågren!
Manuel är uppfostrad i Oskarshamn, men har senaste säsongen gjort ett mycket bra J20-slutspel för MoDo.
Manuel kommer till Oskarshamn i veckan, och allt tyder på att han skriver på papprena då.
 
Sedan har jag fått många tips om Gasper Kroselj, målvakt från Slovenien men som spelat i Danmark och Norge.
Jag ringde Roger Jönsson för att höra mig för där, men Roger är mycket förtegen, säger bara att det är ett intressant namn, och en bra målvakt som han har kikat på.
Har ont om kontakter i Slovenien, rättare sagt ingen bra kontakt där, men har ikväll ringt runt som en galning.
Trots många språkförväxlingar så hittade jag nyss en källa som är insatt i Gaspers liv, och denna källan bekräftar vissa uppgifter.
Gasper kommer till största sannolikhet att flytta till Sverige, och spela i andraligan!
Efter många samtal och stenar vända vågar jag säga att Gasper kommer spela i IK Oskarshamn kommande säsong.
Däremot låter det inte som att signaturen är på papper, men bläcket lär appliceras där inom en snar framtid.
 
Jo en sista sak. Ett nyförvärv kommer presenteras. En spelare ska vara så gott som klar, och kommer presenteras senast måndag... Gissningar? Manuel, Gasper eller någon helt annan?!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nån som vet om big sam är klar
Några förlängnigar på g?
Kul med ågren!

2014-04-11 @ 19:27:24
Postat av: Sören med bröd

Till Räkan.

Var ska Tom Linder spela nästa säsong?

//Sören med bröd

2014-04-11 @ 21:14:12
Postat av: Ole-Morten Rosted

Gasper har nok et år igjen av kontrakt i Sparta, og to allsvenske lag har også hørt av seg

2014-04-11 @ 21:40:56
Postat av: Hockey silly

Oscar Carlsson till BIK sejs de.

2014-04-12 @ 01:04:41
Postat av: Ikå

Räkan, försök gärna få svar på vad som händer med arasmus Djerf? Har Ågren större chans att ta en plats på fyra femmor?

2014-04-13 @ 18:19:10
Postat av: Peter

Tror det är viktigt att ik lyckas ro ihamn ett respektingivande namn snart. Då blir det lättare att få hit andra spelare och ik blir mer intressant och attraktivt. Som ik gjorde förra året. MEN oturligt nog så blev det flopp den gången. Ett liknande upplägg välkomnas men med lite mer reaserch och djupare forskande så det blir succe i år istället!Sitter med spänning och väntar på ett riktigt toppnamn!! Heja Ikåå

2014-04-14 @ 10:55:44
Postat av: Ikå

Så blev det tisdag. Ingen spelare presenterad...

2014-04-15 @ 22:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: