Säsongens sista match!!

...DIF:s supportrar har samlat in pengar till IKO, om man idag vinner över BIK Karlskoga.
Något IKO valt att tacka nej till, då det skulle förlöjliga vår vackra förening.
Jag har ingen åsikt. Pengarna skulle gå till spelarna, och inte klubben, och i det läget kan jag särskilt extra första att man avsäger sig pengarna...
Men det där är inget jag tänker peta i. Skiter fullständigt i det.
Kom med gigantiska summor till klubben, då snackar vi. Då får vi se vilka som är angelägna om att IKO får pengar, istället för att dra in extra stålar själv ;)
 
Men nog om det. För förra säsongen föll IKO på målsnöret. Seger i sista omgången och IKO hade hamnat i kvalserien. DET tycks alla ha glömt, då det snackas om läggmatch mm.
Förra säsongen kallade Malmös Linus Klasen IKO för horor, efter att förlorat mot Rögle i sista omgången - ett Rögle som sedan tog klivet upp i Elitserien...
 
Och nu är vi där igen. Vinner IKO, då kommer säkert någon lågbegåvad från Karlskoga och kallar IKO för horor. Förlorar vi, då lär Djurgården stå där och kalla oss för det...
Hur det än går, lär stora delar av hockeysverige avsky IKO! Underbart! :)
 
För, IKO har knappast gått bra i playoffserien. Gillar inte BIK Karlskoga, men ser faktiskt hellre att de går till kvalserien än DIF eller Örebro...
Säger absolut INTE att IKO ska lägga sig, men ska man vara passiva, var det hela playoffserien då, även idag.
Hindra DIF från möjligheterna att ta klivet - de kunde avgjort på egen hand tidigare!
Men självklart förespråkar jag det sportsliga. Skulle aldrig vilja se en läggmatch. Och jag vill ALLTID se mitt IKO vinna! DET är det viktiga.
 
Men som sagt var, nu avslutas säsongen. Sista matchen.
Matchen sänds på Viasat Hockey.
 
/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: