Seger mot Rögle i hemmapremiären!

IK Oskarshamn tog mot Rögle för säsongens första träningsmatch i Arena Oskarshamn.
Och IKO stod som segrare efter 60 minuters spel, mot det forna SHL-laget.
 
Redan efter 1:31 gör Backman 1-0, och detta i boxplay!
Och IKO fortsatt med sin starka öppning, och redan efter 3:38 hade V. Svensson utökat till 2-0!
 
Men Rögle skulle reducera till 2-1 innan första perioden var över, och även detta målet gjordes i boxplay!
 
6:54 in i andra utökar IKO till 3-1, detta genom Leavitt. Sedan skulle Rögle äta sig in i matchen, och i sista perioden kvitterade Rögle.
Men med minuten kvar kan Kristensen göra 4-3.
 
Eftersom jag själv missade matchen, och bara kunde följa via rapporteringar till mig väljer jag att ej risa/rosa någon särskild spelares insatser, eller skriva om något annat kring matchen jag ej kunde se....
 
/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: