Förlust mot Karlskrona...

IK Oskarshamn tog emot KHK på hemmaplan under onsdagen, för en träningsmatch.
Jag själv jobbade fram till matchstart, och befann mig i Växjö när matchen startade, så jag kunde ej se den själv.
Jag har däremot fått goda rapporter från matchen, men summerar själva matchen kort.
 
Karlskrona skulle tidigt i matchen ta ledningen, och när första perioden var över hade KHK en ledning med 0-2.
Noterbart är att KHK endast sköt 4 skott på hela perioden...
 
I andra perioden fortsatt det som innan, KHK kunde göra både 0-3 och 0-4. Men med 42 sekunder kvar av perioden kunde Leavitt göra 1-4.
 
IK Oskarshamn skulle börja äta in Karlskronas försprång, och Bouchard kan göra 2-4 i pp.
Men det skulle inte ta så lång tid, innan KHK kan göra 2-5.
Kort därefter skulle det bli bråk. Viklund i Karlskrona, som enligt rapport, var mest aktiv i slagsmålet fick matchstraff (2+10).
Det bisarra är att Soares i IKO fick 2+2, och Piispanen fick 2 min utvisning. Spelaren Viklund straffades hårdast, men laget IK Oskarshamn drabbades hårdast, då man nu skulle få långa boxplayminuter mot sig...
I powerplayet KHK skulle få, kan de även göra 2-6...
 
I matchens sista minut kan IKO dock snygga till siffrorna, då Lukas Ericsson, som gjorde säsongsdebut idag, kan sätta 3-6.
 
Summa summarum? Rapporterna säger att IKO såg oinspirerade ut. Tafatt, och virrigt försvar. Zacke skall ej heller gjort sin bästa match i målet.
Lite kvar att arbeta på i IKO...
 
MEN! Jag tjatar om det ofta på försäsongen, men backa tiden några år. IKO gick i stort sett obesegrade genom hela försäsongen. När serien sedan drog igång var IKO nära att trilla ur HockeyAllsvenskan, men överlevde kvalet.
Förra året gick försäsongen också tungt, men grundserien får man vara nöjd med!
Karlskrona vann nästan alla sina matcher under försäsongen förra året, men hamnade sopsist i tabellen.
 
Jag har lyckats övertyga min hjärna om att det är bra när försäsongen går tungt. Det ska ju vara framgångsreceptet!
Jag tycker inte spelarna ska ge 110% i alla närkamper under en träningsmatch, för skador mm nu, är bara idiotiskt att dra på sig.
Sedan vet jag att Söderström brukar vilja träna på olika delar under matcherna på försäsongen. Hoppas den träningen snart ger effekt...
Men sist av allt, kedjorna blandas. Många lag har redan fastställt hur kedjorna ser ut, men jag tycker att som nu, låt alla få chansen att visa upp sig när resultatet inte spelar större roll. Testa olika formationer, så man inte behöver experimentera under säsongen!
 
Men sedan är man realist och supporter. Det gör ont när laget förlorar, träningsmatch eller ej, det kan jag inte blunda för!
Och bara för man tar det lite mer försiktigt i närkamper, för att undvika skador, ska inte inställningen vara på 25% matchen igenom. Vissa moment är det viktigt att visa att man kan växla upp!
Sedan en sak till. Publiksiffran imponerade inte ikväll... Varför? Just det, för att försäsongen ser ut som den gör.
För att fylla läktarna behöver laget visa att man även vill visa upp sig för publik och tränare under försäsongen!
Ny byggs de sista stenarna på hockeyfebern och hockeypulsen. Synd att några sådana stenar skall plockas bort innan premiären hos den allmänna publiken.
Hypen avtar med en dålig försäsong, särskilt hos ströpubliken....
 
Nästa match är på tisdag, detta hemma mot Troja Ljungby.
Observera att det från början var sagt att matchen skulle spelas i Kalmar, men så blir inte fallet, matchen är flyttad till Arena Oskarshamn!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lövet är fortfarande bäst i IKO och sista målet var hans!

2013-08-28 @ 22:29:50
Postat av: Ajajaj!

Målvakten håller inte alls måttet idag! Oroväckande att släppa in 6 puckar!

2013-08-28 @ 23:11:49
Postat av: Anonym

Denna match var helt okej endå, men på tal om annat jag kände en utav domarna idag, och jag pratade med honom efter matchen, och då hade tydligen josh soares sagt till han jag känner då att dom är så (nertränade). Så iko har inte kommit igång med formen än.

2013-08-29 @ 00:17:58
Postat av: Hmmmmm..??

Jaaa, vad skall man säga, och värdera denna matchen som/för?? Klart man inte har klart med formationer och dylikt ännu, MEN för attan, INTE VINNA EN ENDA NÄRKAMP PÅ 60 MIN???? SKANDAL tycker jag i alla fall!!
Detta är ingen div 3 hockey vi ska se på!! Nu är det dags att visa upp lite styrka, beslutsamhet och STAKE i detta nyköpta lag!!! Ska till Karlskoga den 12:e, och då vill jag fan ta mej se ett lag som spelar som ett allsvenskt lag, inte som några fjollor som inte ens vågar tackla eller gå in i en närkamp, med risk för att förlora den eller åka på en smäll själva!!!!

Älskar IKO för alltid, men nu jävlar e de dags å ta i med hårdhanskarna gubbar!!!

2013-08-29 @ 07:36:49
Postat av: greger

Nej IKO detta håller inte, glöm topp 7 och inrikta på att undvika nedflyttning.Tyvärr blir det ett mellanår

2013-08-29 @ 07:40:39
Postat av: Publikvärdar?

Låter allvarligt att IKO har publikvärdar som försöker tysta(!) publiken. Det är snarare MER publiktryck som behövs i Oskarshamn. Inte mindre.

Snart blir väl allt högfärdigt, fisförnämt och tyst? Oskarshamn är känt för bra tryck på läktaren! Låt så förbli. Det ger många extra poäng till IKO! Även missnöje måste få skrikas ut.

2013-08-29 @ 10:34:54
Postat av: Vinn nu IKO

Tror nog att IKO gör bäst i att försöka vinna någon träningsmatch snart. Även om hockeyinsatta inte fäster så stor vikt vid resultaten i en träningsmatch, så finns det marginalpublik som gör det. De kan bli negativa och det kan ge en sämre publiksiffra i hemmapremiären.

2013-08-29 @ 10:42:21
Postat av: Publiktryck

IKO borde ha publikvärdar som uppmanar folk att skrika istället. I AO börjar det bli så där typiskt svenskt, trist, uppdelat mellan en klack som låter och en i övrigt knäpptyst publik. Viktigt att alla bidrar till stämningen.

/"Övrig publik" som försöker hjälpa till

2013-08-29 @ 12:05:41
Postat av: Inställningen!?!?!?

Jag skiter i om IKO förlorar, men man vill väl förhelvete se lite vilja och kamplust!! Saknade de i många matcher förra året, vill inte ha en repris av det igen! Folk betalar för att se sitt lag kämpa iallafall!

2013-08-29 @ 12:48:43
Postat av: Anonym

Tycker de är dåligt planerat av IKO att inte planera in SHL motstånd,de skulle boosta lagets inställning mera! Framför allt har de gått bra för laget då de matchas mot just SHL-lag.Någon match mot typ Växjö och ev HV71/Frölunda sånna matcher ökar ju publikintresset mer!..

2013-08-29 @ 21:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: