Ryktet kring matchen mot DIF...

Var i ishallen idag, tillsammans med några andra trevliga personer från läktaren.
Vad vi gjorde kan jag ej berätta nu, men en liten trevlig grej fixades...
 
Men där började ett snack florera. Det var att i matchen mot Djurgården, skulle ismaskinisten - som är känd för sina djurgårdssympatier, spola isen - iförd Djurgårdströja. Detta för att lugna en eventuellt orolig Djurgårdsklack!?
 
Tobias från BFS skrev direkt efter träffen både på facebook och twitter att detta inte stämmer: "Nej, det kommer aldrig att hända sa Mats Söder!"
 
Ja, hade det tillåtits, anser jag att det varit en stor skandal! IK Oskarshamn representerar EN förening, och "storklubbarna" behöver inte mer rövslickeri.
I Arena Oskarshamn är det Oskarshamnssupportrarna man ska flörta med, inte med de tillresta. Detta förslag skulle aldrig nämnas i en annan klubb, dvs att ismaskinisten där skulle köra i Oskarshamnskläder...
 
Men nu ska detta vara dementerat och ryktet kan få dö ut, som det aldrig funnits.
Nu ska det inte bli "hot" i kommentarerna om vad som skall göras om detta gått igenom! Kommentarer om det är överflödiga.
 
För det är inte själva ryktet jag ville lyfta nu.
Det är en annan sak jag vill lyfta. Ryktet kommer inte från ingenstans. Frågan har tydligen varit uppe. DET oroar mig. Varför skulle ett sådant förslag lyftas från start? Vakter och polis finns, har aldrig någonsin hört förslag om att ismaskinisten har som uppgift att lugna eventuellt oroliga bortasupportrar...
Oskarshamnssupportrarna är inte kända för att vara några ligister, men varför trodde man situationen skulle bli bättre om man hånar de egna, och hyllar motståndarna?
Jag tycker man ska jobba efter att ena supportrar, men inte på bekostnad av att splittra de egna supportrarna mot sin egna klubb.
 
Tack för ordet. Glöm nu inte att det ska vara lovat att inte bli så, så snälla undvik onödiga "hot" och kommentarer utifrån perspektivet "om det blir så".
Undanber också personpåhopp mot ismaskinisten mfl!
Detta är inget debattinlägg riktat mot honom eller någon annan, utan ett inlägg kring själva tanken och förslaget.

Kommentarer
Postat av: Bävern

Åkte han inte omkring i den för ett antal år sedan när vi mötte ´Dif i en träningsmatch-

2012-09-03 @ 02:24:42
Postat av: Walle

Tror öht inte det kommer så många DIF fanz till matchen.
Och de är som kommer är sällan bråkiga.
Bråk förekommer bara mot AIK.

2012-09-03 @ 02:44:39
Postat av: Julan

Jag förstår heller inte; är man speciellt orolig över Dif-matchen? Känns inte som att den kommer bli den bråkigaste under säsongen...

2012-09-03 @ 07:24:41
Postat av: Rusk

Tror det var 2001 då DIF var här på första träningslägret som han gick ut i tidningen och sa att han skulle ha DIFs tröja på sig när han spolade. Jag tror han också hade det men är inte hundra. Det var patetiskt då och är så idag.

2012-09-03 @ 23:40:17
Postat av: Ståplats

Alla vi supportrar som inte har blivit medlemmar i IKO ännu borde bli det nu! Det är just den här tiden på året som IKO har störst likviditetsproblem. Själv ska jag anmäla mig nu! Tror det är ett bra sätt att gynna IKO i denna rekordtuffa serie.

2012-09-04 @ 18:04:26
Postat av: Tommy

Ja visst hade han det. Att IKO tillät det är obegripligt. Han representerar för fan IKO.

2012-09-04 @ 19:51:37
Postat av: Rusk

Fast han är anställd av kommunen. Äckligt gjort hur som, när han dagligen och årligen spolar is åt stadens stolthet.

2012-09-04 @ 23:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: