Malmö på bortais väntar...

IK Oskarshamn packar bussen och åker till Malmö.
På fredagskvällen väntar nämligen en ny tuff match för IK Oskarshamn.
 
Malmö förlorade senast mot Karlskrona, och IK Oskarshamn kommer med 2 raka segrar i bagagen.
Men detta är en tuff match. IK Oskarshamn har traditionellt sett haft svårt mot Malmö.
Förra säsongen vann Malmö samtliga matcher i grundserien (2 matcher efter straffar), och i kvalserien vann Malmö en match... Sedan vann IK oskarshamn den där sista matchen mot dem.
 
Ärligt talat tror inte jag Malmö ser IK Oskarshamn som ett "supersexigt" lag, men med tanke på hur kvalet förra säsongen slutade, med diverse ogenomtänkta kommentarer från föredetta malmöspelare, kan nog malmö vara lite extra taggade att slå IKO nu.
Delar av Malmö har byggt upp ett Röglehat mot IK Oskarshamn.
 
Men detta är en ny säsong. IK Oskarshamn åker verkligen inte till malmö för att hämta hem 3 lätta poäng, men det är heller inte några omöjliga poäng!
 
IK Oskarshamn mönstar samma lag man hade senast mot Mora.
 
Räkans tips?
Jag tror alltid på mitt IKO, och sätter tipset till 1-3!
 
Hockeyallsvenskan.se sänder matchen över webben. Men det kostar några kronor.
Tänk på att deras korthantering vid betalning tagit liten tid de senaste matcherna, så ska ni köpa matchen, gör det några minuter innan matchen startar, så ni inte missar något... Vi vet från den hårda skolan att det kan räcka med 6 sekunder innan det blir mål...
 
Annars vad jag förstått det som, kommer också OT liverapportera.
Hinner dock inte lägga upp någon direklänk här, då det inte finns i skrivande stund, och jag jobbar under fredagen. Direkt efter jobbet kastar jag mig i bilen, för att köra ner till Malmö, så det blir inget mer blogginlägg innan matchen.
 
Hoppas fler väljer att köra ner till den danska förorten!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Tompa

OK, Malmö har varit ett spöke för oss tidigare, men nu har vi ett nytt hungrigt lag som siktar högt med många bättre spelare. Framför allt en vägg i målet .

2012-09-21 @ 00:10:25
Postat av: ratmanloco

Vi syns där "räkan" ;-)....


ratmanloco BFS/skåne

2012-09-21 @ 06:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: