Vilka vill vi ha NER?!

Jag skrev för något dygn sedan om vilket lag jag helst vill se gå upp till Allsvenskan.
Tänkte idag göra samma sak, fast kolla elitseriekvalet, vilka vill vi ha ner/kvar i allsvenskan?!
Min ranking nedan baseras på hur jag vill att det skall bli, inte hur jag tror det blir.
De första lagen vill jag helst se i allsvenskan, lag 5-6 får gärna spela i Elitserien...

1: Djurgården
Anledningen enkel, ett lag som drar mycket folk. Skulle höja intresset för allsvenskan markant.
OM Djurgården åker ur, kan laget som får möta dem i första omgången skatta sig lyckliga...
En seriematch mot DIF bör ge fulla läktare i Arena Oskarshamn...

2: Leksands IF
Första anledningen är att Leksand numera är en ärkerival till IK Oskarshamn. Och jag erkänner öppet, att se dem misslyckas gläder mig.
Dessutom har Leksand effekten av att dra mycket folk till Arena Oskarshamn. Intresset är alltid stort när de är på besök. Även i övriga hockeysverige, Leksand är bra för allsvenskan!

3. Timrå
Jag sätter Timrå som trea endast för att de skulle tillföra serien lite nytt blod, dvs kul med "nya" lag i serien. Annars är det inte det hetaste elitserielaget att få möta.

4. Rögle
Rögle förtjänar en plats i högsta serien, men av lagen som är kvar, är Rögle ett av lagen som drar lite mer folk i Arena Oskarshamn.
Har en grym hemmaklack och en fin arena. Ökar statusen för allsvenskan...

5. BIK Karlskoga
Karlskoga är inte särskilt sexiga. De har gjort en riktigt häftig säsong, men trots det tror jag inte de skulle vara sexigare nästa säsong. Då bättre att ge dem till Elitserien...
Också kul om en liten klubb kan störa pamparna i elitserien och hockeyförbundet!

6. Örebro.
Örebro är en klubb i utveckling. De lyckas sportsligt och med värvningar mm, men för att ha ett så pass bra lag, har de misslyckats att nå publiken. Och då pratar jag inte bara om deras egna, utan även när de åker runt i Sverige. I Arena Oskarshamn brukar publiksiffran vara högre mot topplagen, men trots att Örebro varit ett topplag, lockar de inte mer publik än mellanlagen...
Nu är det nästintill omöjligt för Örebro att nå Elitserien i år, men för allsvenskans bästa vore det nog att byta ut DIF och Timrå mot Karlskoga och Örebro...

Detta var mina åsikter, hur tänker ni?!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Rusk

Det får bli som det blir. Så tråkig är jag.

2012-03-26 @ 00:17:28
Postat av: TK

Timrå och Rögle tar platserna uppåt och jag tycker det är bra.

2012-03-26 @ 09:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: