Slutspel för juniorerna...

SM-slutspelet för juniorer har startat på allvar. I helgen är det semifinaler och final som gäller.
Många intressanta spelare som visar upp sig inför horder av sportchefer och agenter.
IK Oskarshamn har också folk på plats, som Fredrik Söderström.

Svårt att sätta fingret på exakt vilka spelare IK Oskarshamn tittar på, men OM Rögle går upp i Elitserien, då tror jag Rögle har ett knippe intressanta spelare att tillgå.
Redan nu har man ett gäng spelare som tagit stor plats i A-laget, men som inte lär få samma chans i en eventuell elitserie.
Rögles juniororganisation kryllar av talanger, både J18 och J20 spelar SM-slutspel...

I Rögle finns dessutom en spelare som har sitt ursprung i Oskarshamn, och en far som jobbar inom föreningen, målvakten Ludvik Engsund... Ludvig känns inte aktuell för A-lagsspel i allsvenskan just nu, men det skulle vara om IKO börjar satsa på 3 målvakter...
Annars finns bland annat backen Rasmus Forslund i Rögle, som har imponerat på mig...

I HV71, MoDo och Linköpings J20 har jag för dålig koll på materialet, men det bör finnas lite spelare där också som borde kännas intressanta, men inga jag har sett eller kan något om...

Men det finns 1 i HV71, som IK Oskarshamn säkerligen tittar på, och det är Oscar Engsund...
Och Oscar Engsund ser jag gärna att han vänder hem. Redan 10/11 tog Oscar stor plats i Oskarshamns A-lag, då han spelade stabilt och bra. Han har även fått känna på A-lagsbänken i elitserien den här säsongen...

Summering: Kusinerna Oscar och Ludvig Engsund spelar både SM-slutspel (bra juniorkarriärer!). Och jag hoppas särskilt att Oscar hittar hem igen till kommande säsong!

/Räkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: