Säsongen är över...

Så är plötsligt säsongen över. Rögle vann med klara 7-0. Inget att snacka om, Rögle var bättre på alla punkterna.
IK hade Rodman skadad, Jadeland fick senare kliva av, och likaså McGrath. 3 av  stjärnspelarna borta, och det märktes.
IK Oskarshamn gjorde inte säsongens bästa match, samtidigt som Rögle verkligen stod upp för sig själva.

Men det är inte detta matchen skulle handla om. Det är snarare utspelet från Klasen och hans anhängare i Malmö.
Lyssna bara på Klasens intervju HÄR! Klasen totalsågar Oskarshamns insats.

IK Oskarshamn hade allt i egna händer. Att snacka om läggmatch är bara idioti. Däremot så gör man förkvalseriens säsmta instats. det är något annat.
Och Klasen som sågar och sågar, IK Oskarshamn har varit bra hela säsongen, det är mer än vad man kan säga om Klasen...

Nä, nu ser vi helheten. IK Oskarshamn har gjort en riktigt bra säsong! En säsong jag inte kommer glömma. man var nära, men stupade på mållinjen.

Vi var en tapper liten skara i Ängelholm ikväll, och jag är mycket tacksam till att vi kunde göra en hygglig läktarmatch, utan anordnad resa.

Jag lyfter på hatten för Rögle, och önskar dem all välgång. Jag vågar säga rakt ut att jag är glad att Rögle tog kvalplatsen före Malmö, men våga inte snacka om läggmatch.
För att nå dit skall man vara jämna och bra en hel säsong. IK Oskarshamn var bra denna säsongen, men föll med några skitmatcher. Rögle har varit jämna och bra, särskilt i slutet av serien. Rögle gick vidare rättvist.

Nu laddar vi istället för nästa säsong!

Jag fick några intervjuer efter matchen, då några av oss tillresta tackade av IK Oskarshamn för denna säsongen.
Intervjuerna kommer att dyka upp på bloggen i dagarna.

Avslutningsvis: Tack IK Oskarshamn för en bra säsong. Trots storförlusten får vi inte glömma helheten. Helhetsmässigt har IK Oskarshamn tagit ett stort steg i rätt riktning!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Jörgen

NI ÄR SKAM FÖR HOCKEYN ATT SLÄPPA IN 4 MÅL I SISTA LUKTAR LÄGGMATCH LÅNG VÄG!

Ska ju bli intressant hur många spelare ni får till nästa säsong ifrån Rögle bandyklubb.....

Skämmas ska ni göra......

2012-03-13 @ 08:06:06
Postat av: Andy

Sluta hacka på Klasen! Det är ju ganska troligt att man blir besviken när ett lag inte gör sitt bästa. Jag har sett en hel del IKO-Matcher under säsongen. Ni har gjort det riktigt bra, men detta är vad man kommer ihåg. Riktigt tråkigt! Hoppas ni är nöjda med vad ni presterade i Ängelholm.

2012-03-13 @ 08:44:37
Postat av: Marty

Era smutsiga jävla pissluder. Årets skämt i hockeysverige! Ni spelar klubbens viktigaste match genom tiderna och lägger er efter en period. FY FAN.

Det är så osportsligt så det inte finns.



INGA PENGAR INGET HJÄRTA INGEN HEDER!

2012-03-13 @ 08:55:44
Postat av: Carl

Ingen tror att ni gick in för att förlora matchen, men ALLA vet att ni valde att lägga er inför tredje och hjälpa Rögle när ni insåg att ni ändå inte skulle vinna. Det var väl tröst nog att veta att ni åtminstone förstörde för Malmö. Pinsamt sätt att avsluta säsongen på och Klasen har mitt fulla stöd i sitt uttalande.

2012-03-13 @ 09:28:30
Postat av: Dean Seymour Ultras

IKO har gjort en kanonsäsong efter det materialet vi har.För mig blev förkvalet en bonus. Visst hade man hoppats på Kvalserien oxå men det blev bara en dröm denna gång.

För övrigt är det bara pinsamt att läsa alla MIF inläggen här. Förstår att dom e besvikna men beklaga sig om läggmatch är befängt.Malmö vann mot IKO 2008 med 8-0 läggmatch kanske ?????

Sen blir man lite irriterad över journalister och spelare i andra lag som tror IKO var på väg mot kvalserien för första gången. Hmm vi har spelat där 2001 0ch 2005 så läs på tack.

2012-03-13 @ 09:31:11
Postat av: Kalle Karlsson

Tycker vi gjort en väldigt bra säsong.Vi orkade inte hela vägen fram men det gör inget.Jag väljer att fokusera på det positiva och det vi lyckas prestera är mer än bra. Tack för den här säsongen den har bjudit på många fina matcher och minnen.

Sen att Malmö spelare och fans är dåliga förlorare och inte kan acceptera att dom inte gjort en bra säsong det är bara tragiskt.Och att man som vuxen dessutom har ett språk som passar i sandlådan är ännu mer tragiskt.

2012-03-13 @ 09:43:21
Postat av: Big Bengt

Oskarshamn glömde att ta ut målvakten i tredje...men det gick bra i alla fall!

2012-03-13 @ 09:54:56
Postat av: Grön

Jag var där, jag såg Oskarshamn kämpa i T R E perioder. Slutsnackat!



För övrigt, bra och ödmjukt inlägg.

2012-03-13 @ 10:11:03
Postat av: WIlle

HAHA jag ser att Malmö har hittat sig hit:D nya tag nästa år/ ÖREBROARE

2012-03-13 @ 10:20:00
Postat av: Om jag hade vingar...

Det går att läsa överallt att Malmö gjort sitt i Västerås?....det gjorde dom inte....dom skulle gjort fler mål! Rögle däremot gjorde sitt...och spelar iom med det vidare i kvalserien.

Klasen, klasen, klasen....primadonna! Han är hockeysveriges största skandal!



2012-03-13 @ 10:41:44
Postat av: Jörgen

Tror ni i ik orkar inte tre perioder att vi tror på att ert lag verkligen gjorde sitt yttersta????

Så dumma e vi inte för när det stod 3-0 och oskarshamn inte förstår att man kommer kunna komma ifat då lägger man sej istället det fattas bara att ni tog ut målisen oxå.....1 Nä ALLA SPELARE o tränare Fredrik Sjöström borde skämmas ögonen ur sej....Undrar hur mycket ni fick betalt för o lägga er...sådana lag som ert borde uteslutas ur dom högre serierna.... som Klasen sa detta e inte Italien för där hade ert lag platsat in.

2012-03-13 @ 10:48:07
Postat av: Rodden/NKPG

Jag trodde jag skulle vara ledsen om IKO mot all förmodan skulle snubbla precis i dörren till kvalserien. Men jag är inte det. Tvärtom! Jag är glad och STOLT över vad mitt lag kunna åstadkomma trots alla experters sågningar.



Fy fan vad glad jag är att vara IKO-supporter idag! Ett riktigt stort tack för denna gång från Norrköping. Vi ses nästa säsong gubbar!!

2012-03-13 @ 10:57:17
Postat av: Åke

Lille Klasen, att du är besviken kan jag förstå, men Ni hopköpta spelare med Dig i spetsen har ju gjort många plattmatcher i serien, någon läggmatch För IK är det inte tal om.

Ni får väl skärpa er till nästa säsong om Ni har råd ?? och se till att gå till direktkval.

Nu tycker jag att diskussionen är avslutad.

Och MIF fansen skall hålla truten.

2012-03-13 @ 12:14:30
Postat av: Bordellpappa

Hej!



Jag har precis startat mitt andra horhus och hört att IK Oskarshamn har en massa pengaluder att erbjuda.



Eftersom man spelar den viktigaste matchen i klubbens historia och viker ner sig som ett gäng sängvätarbarn, är det inte omöjligt att pengar är viktigare än framgång för spelarna i truppen.



Kontakta mig vid vidare intresse!

2012-03-13 @ 12:23:36
Postat av: Tompa

Nu får det vara slut med skitsnacket om IKO och lägg

matcher. Ni läktarexperter som tror ni kan o vet allt ni har säkert aldrig haft ett par skridskor på

fötterna,ännu mindre spelat i ett hockeylag och upp

levt sporten från insidan.IKO har gjort en toppen

säsong och uppnåt målet med att gå till förkval.Alla

lag har downperioder,det går inte att hålla hög standard en hel säsong. Roger,Fredrik och Micke ,ni har gjort ett toppjobb,värvat rätt killar och fått personkemin att stämma.Hoppas ni fortsätter många år till. Jag är stolt av att vara IKO-fan.

2012-03-13 @ 12:27:51
Postat av: Joakim Hagelin

Tjena, som ni förstår gjorde vi en så kallad läggmatch igår. Men det förstod ni ju på mig om ni såg intervjun med mig i andra periodpausen.



Tack!

2012-03-13 @ 12:28:33
Postat av: Klasen är överbetald

Hade MIF fattat att man måste kämpa för att vinna matcher hade situationen inte uppstått. Är ni med? Bra! Jag fortsätter: om man har seriens överlägset största budget för att köpa spelare för så föreslår jag att man tittar på spelaren i fråga INNAN man ger vederbörande ett fett lönekontrakt. Hur man kan misslyckas så fatalt med detta är för HELA SVERIGE helt obegripligt. Sen att IK förlorar med 7-0 i deras viktigaste match är en annan femma...

2012-03-13 @ 12:34:35
Postat av: D Ljungkvist

Sluta snacka om läggmatch nu!



Rika hälsningar och "grattis"(och tack för pengarna) till Rögle.

2012-03-13 @ 12:43:50
Postat av: Söderström

Jag hade chansen att bli tränaren som gjorde det största i klubbens historia, men som det guldluder jag är rankade jag en tidig semester med en tjockare plånbok än att för en gångs skull uppleva framgång.



Istället för att avsluta säsongen med respekt och slippa att bli granskad av disciplinnämnden tog jag beslutet att lägga mig och organisationen med fördel till Rögle.



Ni kanske märkte på mig att en storförlust i min karriärs viktigaste match som tränare inte hindrade mig från att fira i Viasats hockey studio tillsammans med Jihde.

2012-03-13 @ 13:01:50
Postat av: Löjjan

Jag är nöjd med säsongen som helhet men igår var pinsamt och ett ovärdigt slut jag förstår inte hur alla kan vara såååå nöjda!!

2012-03-13 @ 13:03:25
Postat av: IKOare for life!

Jag kommer alltid att heja på IKO, men det igår kan ha varit det pinsammaste i klubbens hitoria någonsin. Vi hade chansen att gå till KS och var bäst inför sista omgången. Då viker vi ner oss och torskar med sju baljor.



Känns som att spelarna och ledningen svek oss trogna fans. Kan det ha varit den svenska avundsjukan som tog över som Calle Johansson var inne på? Var det så att när man insåg att hoppet var borta, så släppte man in fler mål bara för att jävlas med våra ligakamrater i söder?



Oavsett vad skämdes jag som IKOare igår, laget och ledningen visade sig både vara dåliga vinnarskallar och dåliga förlorare.

2012-03-13 @ 13:08:54
Postat av: Love IKO

Yes Yes Yes.. Oskarshamn får dagen ros av mig..



Hata MIF..fon

2012-03-13 @ 15:08:29
Postat av: Micke

Lite roande att det är en och samma person som gör fyra inlägg men med andra namn!! Ska vi gissa på att det är en MIF:are :D Hela Sverige skrattar...

2012-03-13 @ 17:10:15
Postat av: IK

hahaha så jävla pinsamma mamlöiter som låstas vara söderström hagelin m.m från IKO laget...det är så jävla synd att IK förlora igår, det var ingen jävla läggmatch..Rögle seriöst krossade sönder IK..skulle inte de vara den målisen så..men en annan sak..SÅ JÄVLA GUTT ATT MALMÖ INTE TOG SIG VIDARE!!!!! ert jävla miljonbygge är ju så pinsamt, och allsvenskans mest betalde spelare Linus Klasen kommer få se när han kommer till Oskarshamn! ! !

2012-03-13 @ 17:42:21
Postat av: # 24

Till "Söderström" PUL ??

Förresten så har redan IKO varit i Kvalserien vid två tillfällen, 2001 och 2005, det är det största i klubbens historia. Så Fredrik Söderström hade inte blivit historisk men han är en mycket bra tränare som vi IKO fans är stolta över.

2012-03-13 @ 18:22:42
Postat av: ändringar borde ske

så vid lika poäng så ska inbördes möte avgöra före målskillnad ..slippa en massa spekulationer...lär nog bli någon form.av förändring av "systemet"i framtiden

2012-03-13 @ 20:51:24
Postat av: Åke

2012-03-14 @ 09:32:37
Postat av: TAIF

Ni Malmöiter skämmer ut er. Jisses!

IKO hade väl för fan precis ALLT att spela för, och varför skulle dom lägga sig då?

Jag har inte sett Rögle spela så bra som dom gjorde i just denna matchen. Även Malmö hade åkt på storstryk denna kväll.

2012-03-14 @ 17:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: