Juniorer som lämnar...

David Odén och Alexander Daly Andersson lämnar IK Oskarshamn J20.
Ny klubb bli Norrköpingsklubben Vita Hästen J20.
Uppgifterna är bekräftade av båda spelarna själva.

Alexander säger:
"Jag känner att som denna säsongen har varit för mig, så har den inte varit som jag hade tänkt mig, och känner att jag inte kan utvecklas mer här!
I Norrköping har jag blivit lovad en plats i första eller andra femma i j20! Plus att chansen är större att få vara med och träna med a-laget, samt kanske få vara med på några matcher!"


David:
"Jag och Johan kom överens att det skulle bli bäst att lämna - Ny miljö, och nya möjligheter!"

* * * * *

Minns ej om jag skrivit om det tidigare, men Petter Wennerström lämnar också IK Oskarshamn J20, detta för spel i Nyköping J20.

Jag önskar samtliga 3 killar lycka till i sina nya klubbar!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Erik

Intervju me coach Hellström hade varit rolig läsning.

2012-07-01 @ 14:58:49
Postat av: -

Erik karlsson lämnar också, ny klubb är inte klart ännu.

2012-07-01 @ 19:38:19
Postat av: .

Tycker det är konstigt att Hellström inte tar vara på spetskompitensen som finns bland juniorerna. En kille som Erik Karlsson borde man försöka behålla! Truppen ser för tillfället väldigt svag ut!

2012-07-02 @ 12:44:50
Postat av: Trist

Fruktansvärt tråkigt att dessa killar lämnar laget. David är en sjukt bra back, plus att han är en glädjespridare utanför planen! Tungt tapp...

2012-07-05 @ 01:25:47
Postat av: Josefin Ärlevik

Hej, allt väl? :)

2012-07-05 @ 08:58:51
URL: http://josefinarlevik.blogg.se/
Postat av: J20

Synd på Erik karlsson, han kunde ha varit en viktig kugge nästa säsong med tanke på den erfarenhet han fick förra säsongen och han skulle passat bra in i en starkt förstafemma. Förra året hade vi ju Djerf, Eberhardsson, Engsund tillsammans med backarna Erik G och Berra. Troligen var det seriens bästa femma och samtidigt som dem producerade massor med poäng så tog dem ett stort ansvar vilket hjälpte dem unga spelarna att våga och därmed utvecklas.

Jag hoppas på en stomme med starka sistaårsjuniorer; då kommer det räcka långt... kanske hela vägen.

2012-07-05 @ 20:35:47
Postat av: J20

Förlåt mig, jag glömde säga att det även är synd att Oden och Alexander lämnar. Dem skulle tillföra mycket till den unga truppen.

2012-07-05 @ 20:37:52
Postat av: ik70 peter

backsidan ser riktigt bra ut inför kommande sässe, kolla på ny förvärvet gustav svensson en back jag tror på och poängstark, sen har vi danske backen edelskog som höll tätt i tredje femman tillsammans med reisbeck, båda med stor potential. synd david lämnar. förstår inte riktigt varför, den killen skulle jag kunna se mig ta ledarpinnen i j20 och han hade tillfört mycket som förgående talare sa.

2012-07-06 @ 14:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: