Vila i frid Mats Johansson

Den här texten tillägnas helt och hållet Mats Johansson.

Mats avled i natt. Orsak irrelevant, men troligen hjärtinfarkt.
Mats var tränare för IK Oskarshamns J20.

Jag vet inte vad man kan eller ska skriva i situationer som denna... inga ord känns rätt.
Men jag vill lägga fokus på att lyfta det han gjort för föreningen.
Mats var en bestämd ledartyp. Krävde alltid allt. Men detta för individernas egna bästa.
Mats har varit med och utveckla många av de unga talanger vi nu har inom föreningen, och även talanger som vandrat vidare till andra klubbar.

Så sent som förra säsongen tog Mats vårat J20 till vad som borde varit en SuperElit plats... Men den diskussionen tänker jag inte gå in på här.
Mats fick laget att vinna serien, vinna kvalet. Tyvärr förlorade IKO sista playOff-platsen mot Björklöven, men vilken resa trots allt!
Det var säsongen jag kommer minnas bäst med honom i rodret.


Bilden ovan är från kvalspelet förra säsongen, precis efter en av vinsterna. (Mats till vänster, i telefonen).

Jag tillägnar en stor tanke till alla spelare i J20.
Även en tanke till hela föreningen, som mist en ungdomsledare!
Även Mats Familj och vänner - jag tänker på er alla.

Vila i frid Mats, och tack för åren du skänkt oss!

* * * * *

IK Oskarshamn J20 skulle spelat match lördagen den 14/1, men pga av omständigheterna, är den matchen flyttad. Nytt datum är ännu inte spikat.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Allvin

Vila i frid.

2012-01-12 @ 12:53:57
URL: http://https://twitter.com/#!/ViktorAllvin
Postat av: Andreas

Vila i frid!

2012-01-12 @ 13:13:19
Postat av: supporter

Vila i frid,Mats ! Mina tankar går till familjen och J20 killarna som också är som en familj ,för många första gången på egna vingar. Ta hand om varandra och prata med varandra!

2012-01-12 @ 14:46:19
Postat av: Pelle

Vila i frid Mats!

2012-01-12 @ 19:08:15
Postat av: Rusk

58 år är på tok för tidigt. Tack för att du tog IK till superelit för det var vad du egentligen gjorde även om det inte blev så av andra orsaker som inte hör det sportsliga till. RIP Mats!

2012-01-13 @ 00:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: