Över 42.000 till IKO...

Det senaste dygnet har IK Oskarshamn fått in över 42000 kronor.

Först och främst hade Blue Front Support en insamling, för att rädda IK Oskarshamn, och den summan blev 12500kr, insamlat från supportrar till IK Oskarshamn.
Bra jobbat av alla donatorer och BFS!

På det bidraget kan IK Oskarshamn plussa på 29679 kr. Det blev nämligen summan på tröjauktionen som avslutades föregående natt.
Tröjan som gav mest pengar blev Niklas Jadelands tröja, som gick för 1975 kr. Och trots att han lämnat IKO, är hans tröja lite speciell, då han hade powerplayerloggan på den....
Dyrast av bortastället blev Sam Lofquist tröja, som gick för 910 kr.

Jag lider lite med Tobias Jonsson, då han var den enda spelares tröja som inte blev såld, verken bortatröjan eller hemmatröjan...
Övriga tröjor som inte blev sålda var Lidhammar (bortatröja), Konttinen (bortatröja), Matushkin (bortatröja), C-J Svensson (bortatröja) och Nybeck (bortatröja).

Kan vara samma sak med Matushkin, som med Tobbe Jonsson, då Matushkin skrev på twitter att han skulle buda upp sin tröjas pris, men råkade köpa den blå själv - med det enda lagda budet...

Personligen tror jag auktionerna hade stigit mer, om inte alla slutat samtidigt.
IK Oskarshamn har förbättrat sina rutiner avsevärt, gällande auktioner. Först höll man i det själv, där budarna fick maila in sina bud... men sistaminutenbudgivningen blev då ej rättvis...
Detta förbättrade man med att auktionen senare lägga ut tröjorna på tradera. Men den här gången var problemet att alla auktioner slutade en vardag, mitt på dagen. många som missade sista minutenbudgivningen och/eller att buda högre på överbjudna tröjor.

Den här senaste auktionen förbättrade man sig, men en senare sluttid. Men alla auktioner slutade samtidigt.
Blev extremt rörigt för mig som ville ha 2 tröjor, en hemmatröja och en bortatröja.

Hade inte alla auktionerna slutat samtidigt, tror jag var tröjas budgivning hade trissats upp.
Nu var det några som budade, men blev överbudade i slutsekunden, vet att många av dessa personerna köpt en annan tröja om chansen getts, men nu inte kunde hinna med att buda på annan tröja...
Då tror jag inte vi hade haft osålda tröjor kvar...

Men kul i alla fall att man får chansen att köpa använda matchställ!
Extra kul att man för första gången också fick chansen att köpa en bortatröja!

Personligen i budgivningskaoset lyckades jag ropa in Matt Ryans hemmatröja och Sam Lofquist bortatröja, och känner mig nöjd med de köpen.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: P2

Bra idé med dessa tröjauktioner. Hoppas det gav en bra slant!



Vilka tröjor ska IKO spela med i träningsmatcherna nu när man även sålt bortastället?

2012-04-03 @ 10:09:05
Postat av: Signa Valdix

Signa Valdix nu för tusan. Känner på mig att han kommer att göra en kanonsäsong!

2012-04-03 @ 11:52:39
Postat av: Ekonomifråga

Varför försöker IKO bara sponsorer i ”regionen”, som det forumleras i deras platsannons på hemsidan? Borde inte ett allsvenskt lag kunna söka sponsorer i hela riket? Tror det är minst lika lätt att söka i övriga Sverige som att vända sig till grannkommuner med en historia av att vara rivaler och antagonister till IKO. Inte lätt att sälja där inte.



Hur som helst är det bra att man söker säljare. Sponsorförsäljningen måste upp. Känns som vi har en oroväckande låg sponsring jämfört med andra lag.

2012-04-03 @ 12:06:11
Postat av: Ekonomifråga (tillägg)

För övrigt tycker jag SKB kom "billigt undan" som fick bli huvudsponsor till ett allsvenskt lag för bara en miljon om året.



Det måste vara bland de lägsta belopp som en huvudsponsor ger bland lagen HA.

2012-04-03 @ 12:11:09
Postat av: Tobias

Ja IKO ligger efter många lag gällande sponsring. Men jag vet att man jobbar även mot rikstäckande företag och inte bara med lokal anknytning.

2012-04-03 @ 13:00:11
Postat av: Ståplats

Tyst om nyförvärv och tyst om IKO överhuvudtaget i dessa dagar. Media har också tystnat. CG brukar ju annars ha en hel del spelarrykten.



Visst, fotbollssäsong.. Men, med all respekt, fotbollen är inte på någon högre nivå i stan. Det bästa laget (OAIK) ligger väl i fjärdedivisionen om man ”räknar om” det hela?



Nej, skriv gärna mer om IKO även under lågsäsong. Det är de facto vårt enda elitlag.

2012-04-03 @ 13:22:51
Postat av: Ohamnare

Matushkins tröja köptes inte utan honom utan av en polare till mig.

2012-04-03 @ 14:34:08
Postat av: Henkejon

Jag mailade kansliet angående sluttiderna på auktionerna redan någon dag efter att de lagts ut, men fick ett sent svar att sluttiderna inte kunde ändras då auktionerna redan var utlagda. Jag hade för mig att man i alla fall kunde ändra i en annons som ännu inte fått något bud??



Nåja, jag fick i alla fall med mig Öhmans tröja och är supernöjd med det! :) Jag skulle dock vilja ha ett äkthetsintyg med till tröjan då det är en "game worn" men vi får se om det är möjligt.

2012-04-03 @ 16:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: