Intervju: Robert Jönsson

När jag var ung hårdrockare, fick jag en gång under 91/92 följa med min far på en hockeymatch... Något år senare hände det. Var tidigt av 1993, då ställde IK oskarshamn upp i målet, en långhårig herre; Robert Jönsson.
Jag blev frälst. han fick mig som innan endast var intresserad av musik, att förstå hur kul det kan vara med hockey!

Igår spelades en legendsmatch i Arena Oskarshamn. Tre Kronor Legends mötte IK Oskarshamn Legends. (Tre kronor vann med 6-1, målskytt för IK Oskarshamn Legends blev vår sportchef, Roger Jönsson).
I Oskarshamns mål stod i halva matchen, Robert Jönsson (som endast släppte en puck bakom sig igår).

Efter matchen träffade jag Robert Jönsson i VIP:en, och gjorde hastigt en oförberedd intervju.

Hej Robert! Hur många säsonger var det du representerade IK Oskarshamn?
Jag tror det blev 12 säsnger...

Du är min barndomsidol, och det hela började med det långa håret. vad hände? varför åkte det av?
Hahahahaha, jag vet inte! har inget bra svar på frågan, men det kändes väll kanske lite oseriöst... Men vet inte varför jag gjorde det.

Hur kom det sig att du slutade med hockeyn?
Jag började bli gammal!

Fans det funderingar för att spela för andra klubbar?
Nä, jag slutade och kände mig färdig med hockeyn.

Bästa hockeyminnet genom tiderna?
Utan tvekan när vi gick upp i 2:an!

Sämsta hockeyminne genom tiderna?
Hahahahahaha sämsta? Hehe, kommer inte på något nu, men det fanns säkert ett sådant.

Hur skulle du jämföra tiden från 92 då du startade, atmosfären och allt, jämfört med nu.
Då var det skillnad. Alla spelare kände varandra! Nu tror jag ingen är från Oskarshamn. Då var ju alla, särskilt 69:orna Oskarshamnare. Alla kände varandra, vi hade ju Kenta och Macke, Martin Nilsson och PK. 

Går du på på Oskarshamn matcher nuförtiden?
Näe, jag jobbar på kvällarna, så det blir inte många.

Men du bor kvar i Oskarshamn?
Ja, det gör jag.

Vad ser du fram som säsongens kommande höjdpunkt?
Positivt kval, det måste ju bli det bästa!

Följer du laget frekvent, eller ser du bara någon enstaka match?
Blir inte mycket jag ser, pga av jobb. Läser mest bara tidningarna.

Tack Robert för intervjun!


/Räkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: