IK Oskarshamn vs Örebro: 3-1, analysen

IK Oskarshamn tog idag mot Örebro, och vann matchen med 3-1!

Men innan jag skriver om det...
Jag la in innan matchen, ett inlägg om Conny, och hans problem med alkoholen.
Vill förtydliga - Conny ÄR en spelare ALLA vill ha i sitt lag, inklusive jag!
Inlägget handlade oim att retas lite - med glimten i ögat, för att öka hockeytempen inför kvällens match!
Jag beundrar Conny, och det han tvingats genomgå. men som elitspelare, får man vara beredd på att andra supportrar skojjar på hans bekostnad. Connys sjukdom är allvarlig. jag hoppas Conny blir/är frisk, men han är fortfarande en motståndare. ALLA på isen, som inte spelar för MITT lag, de är några som jag vill och är beredd att retas med. jag vet att Conny tål detta. Synd att inte alla andra gör det... men fortfarande, jag respekterar Conny som idrottsman, och jag har inget emot att en dag se han i en blå fin tröjja...

Nog om det.
Matchen?!

IK Oskarshamn spelade riktigt bra ikväll, sammtidigt Örebro såg ovanligt tafatta ut...
Örebro kunde inte skapa något eget spel, då IK Oskarshamn lyckades förstöra deras upplägg, innan det ens blev ett upplägg.
Det omdiskuterade försvaret i IK Oskarshamn skötte sig idag riktigt bra. man höll sin spelplan och sina positioner, sammtidigt övriga laget forcheckade sönder Örebro!

Bästa spelaren i IK oskarshamn idag blir svårt att utse, då alla spelarna gjorde det de skulle.
Men Ryan och den omdisskuterade Bengtsson i målet skötte sig extra bra!
Hagelin gjorde också en av sina bästa matcher, och belönades med ett mål!

Innan matchen spelade Tre Kronor Legends mot IK Osklarshamn Legends, den matchen slutade 1-6, till tre kronor. Målskytt för Ik Oskarshamn var vår sportchef, Roger Jönsson.

Hur elle rhur, underbart att se IK oskarshamns A-lag visa upp rätt inställning ikväll. man fullföljde tacklingarna, och man höll sig till sin spelplan!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Andreas

Dom var grymma ikväll, fortsätt såhär så kan det gå långt! Gutt att se tacklingar också!

2011-09-24 @ 21:38:53
Postat av: Nils

hade något av örebros två stolp skott i första bytet gått in hade matchen sett helt anurlunda ut! Men härligt att ik visade viljan idag!

2011-09-24 @ 22:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: