IK Oskarshamn nollade Västerås!!

IK Oskarshamn vann ikväll, med 0-3, borta mot Västerås!
Kul att markus svensson fick hålla nollan, för det var han verkligen förtjänt av ikväll - vilken match han gör!

Markus får räddningarna att se så lätta ut, men hans följsamhet i spelet gjorde honom hela tiden rättplacerad. I stort sett inga returer släpptes. Och då pressade Västerås på riktigt bra mot honom!

Oskarshamns målskytte inleddes med Matt ryans mål i första perioden. matt får en passning, då han är helt ensam framför målet. jag skriker i min soffa att han kommer göra mål. men tänker man på läget han får, är det inte världens lättaste läge. han får nämligen pucken, när han är vänd åt fel håll, och han står precis framför målvakten, så plats eller tid för en dragning fanns inte. Men matt gör en piruett, och i rörelsen drar han med sig pucken, och den glider in i mål!

Annars var 0-1 efter första perioden inte helt rättvist. Västerås pressade på riktigt bra, men Markus och försvaret.. eller rättare sagt hela laget höll tätt.
Det effektivaste laget fick ledningen, inte det som sköt mest...

I andra perioden kommer David Rodman in i anfallszonen. Gör en sjukt vacker dragnig mellan benen på Västeråsförsvararen, och passar till Evan McGrath, som kan dra upp pucken mycket läckert i högra krysset!

Och i tredje perioden, där kan Poulsen hålla sig framme, och gräva in 0-3!

Västerås spelade med hög fart, betydligt snabbare än IKO, men oskarshamn går rätt idag, och gör det svårt för Västerås att komma in i de lägena de vill ha. När Västerås lyckas bryta in på mål, då står markus där, och spikar igen.

Grym laginsats ikväll!

0-3 kanske inte var helt rättvist, men sammtidigt, Västerås skapade mest, men Oskarshamn skapade bäst. Och då har jag inte nämnt Jadelands 2 frilägen. 1 i första perioden, då han bryter ett pass, och ett friläge till, som han även det skapar helt själv. Och det andra friläget... ojoj, vad jag gillade Jadeland extra mycket där. han fångar upp pucken i egen zon, och bara blixtrar till. han kör rakt fram. Ingen dragning eller något, utan bara rakt på. Västeråsarna kan bara se på när han blixtrar förbi. Tyvärr blir inte avslutet 100%-igt, men oj vilken vilja. Och oj vad jag älskar det där enkla spelet, dvs rakt på! Inget runtlallande i sarghörnen.

Ruktigt grym bortavinst man plockar med sig hem!
Effektiviteten både bakåt och framåt var grym ikväll!

Skotten: 32-20 enligt swehockey, och 36-19 enligt viasat.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Rodden

Grattis gubbar! Vilken jävla krigarseger.

2011-11-06 @ 18:43:05
Postat av: Patrick

Markus är kung just nu. Assist mot Borås (5-1) och nu håller han nollan. Plus till hela laget som gör en gedigen defensiv insats, samtidigt som man utnyttjar (nästan alla) sina chanser.

2011-11-06 @ 18:44:44
Postat av: Sören med Bröd

Underbart att se IKO vinna på det sättet man gör borta mot Västerås. Men nu passar jag en fråga till Räkan för andra gången, jag hoppas på svar nu.

IKO har en helt ny hemsida som är helt färdig, men man lanserar den inte. Kan Herr Räkan ta reda på varför?

// Sören med Bröd

2011-11-06 @ 18:49:40
Postat av: Räkan

Sören med Bröd: Jag har redan skrivit det jag vet om hemsidefrågan, det hittar du på länken:

Postat av: Sören med Bröd

Tack Räkan.

Jag hade helt missat att du hade svarat.

Ett förslag vore att Du tog ansvaret för www.ikoskarshamn.se, dels för att du skriver bra plus att du gissningsvis borde få förhandsinformation om vad som händer i klubben. Det gynnar din blogg.

Jag kanske är ute och cyklar här, men det är mitt erkännande för dig som bloggare.

// Sören med Bröd

2011-11-06 @ 19:15:56
Postat av: Räkan

Tack sören för erkännandet, men tror inte det gynnar bloggen...

Bloggen skulle då inoficiellt få officiell status, om du förstår vad jag menar. Bloggen mår bäst av att vara en fanblogg.



Sedan så skulle jag ej hinna med att skriva för båda.

Dessutom ännu svårare då man ej bor i oskarshamn...

Postat av: bovern

Marcus spelaren som Mis ter Noll Koll Tarmgroten Dag Larsson och Challe Ny Demokrati Franzen spolade Det var killar det

2011-11-07 @ 15:06:50
Postat av: The One

Poulsen på landslags spel med Danmark och Markus Svensson tillbaks i gnaget. Vem vaktar kassen mot Tingsryd? Hur formerar Söderström laget nu när Pulsen inte är med mot Tingsryd?

2011-11-07 @ 18:06:38
Postat av: Kamelrytteriet

Hur går det för Öhman? Vore kul med en liten intervju här på bloggen.

2011-11-07 @ 21:33:15
Postat av: Bäckis

härlig seger!

2011-11-12 @ 14:21:49
URL: http://www.hotellvästerås.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: