Borås snart borta...

Ja, allsvenskan tycks vara på väg att tappa BH:n...
Med respekt för supportrarna i Borås, kommer jag i detta inlägg inte kalla Borås för BH mer. jag vet att de avskyr det, och jag behöver inte retas med de som redan ligger.

När jag mitt under silly season tippade tabellen, placerade jag Borås näst sist, med ett undantag - de spelar möjligen inte ens klart serien pga konkurs...
Hatar att ha rätt i detta fallet.

Borås är inget lag som brukar dra någon större publik, verken på hemmaplan eller bortaplan. Men att överge sina allsvenska klubbkollegor mitt i säsongen?! Nej tack.

Hur kommer man göra med serien om Borås går i konkurs? raderas deras matcher från historien? De spelade matcherna kvarstår, och man lottar ut kommande matchers poäng?
Nä, hur man än gör, blir det alltid fel i ett sådant läge.
Därför hoppas jag borås kan fortsätta med sin konstgjorda andning på föreningen, säsongen ut. Gör det inte för klubben, gör det för respekt för idrotten.

Innan säsongsstart ville förbundet ej godkänna elitlicensen för Borås. De tog sig några dagars funderande, lät Borås skriva om sin ekonomiska plan, och skicka in nytt. Sedan efter det funderade förbundet igen, och godkände. Frågan är hur förbundet tänkte där, när klubbschefen i Borås nu säger att med den planen man lämnade in skulle man aldrig överleva HELA säsongen?! Pinsamt.

Borås satsar allt på ett kort, de vill bolagisera. Men det är inte säkert man lyckas med, och gör man det, då skall man sälja av klubben för minst 4 miljoner kronor... vem vill köpa? Inte jag....
Nä att bolagisera tror jag inte på räddar denna klubben, det krävs så mycket mer.

Nä, om någon vecka vet vi hur det blir, och jag hoppas verkligen hockeyförbundet planerar ett smart sätt att lösa serien på redan nu!

Borås har aldrig varit mina favvoriter, peronerna som finns i hallen är förvisso alltid trevliga, och gillar snacka skit. Sedan har de dryga "nätsupportrar" som klubben skulle klara sig bra utan. Jag har relativt nära till Borås, och gillar det geografiska läget. Dessutom alltid lätt att få med frugan dit, då hon gillar shoppa innan match...
Men förutom det geografiska läget och några artiga personer i hallen... Nä, då har tyvärr inte borås Hockey mer att bjuda på.
Ingen vidare klack, ingen vidare publik, inget intresse och inget extra med dem, om man kan uttrycka sig så.

Jag byter gärna ut Borås mot vissa lag i division 1.
I år kan det bli ovanligt "lätt" för division 1 klubbarna att gå upp i allsvenskan, då det troligen kommer finnas en tom plats att kvala in till.

Men mitt i allt detta, Borås har inte stor publik, men de har supportrar. All respekt till er, och det ni nu får genomlida. kan inte vara lätt att konstant bli slagna i ansiktet av den man älskars ekonomi.
Men jag tror faktist för ert egna bästa, att en omstart med ny ekonomi i division 2 kan bli det bästa. Där kan ni bygga från grunden, och göra till något som förhoppningsvis en dag kan konkurrera med fotbollen i staden.

Mer om Borås eventuella konkurs finns att läsa bland annat på BT.se.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pratade med en polare från Borås igår just om hockeyn. Hon sa att det marknadsförs för lite i staden om hockeyn. Allt fokus ligger på fotbollen enligt henne. Jag tycker det är tråkigt. Bryta mitt i en säsong.. Samtidigt borde det finnas bra mycket förutsättningar att för länge sen bygga upp en stabil förening. Om inte i allsvenskan så iaf i div 1. Borås kommun har 70,000 invånare. Oskarshamn har knappt 30,000. Tråkigt tråkigt...

2011-11-06 @ 14:11:21
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2012-01-12 @ 22:28:12
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: