Poulsens landslag...

Danskarna förlorade mot Ryssland... det har visst blivit som så att jag följt Danmark hårdare än vad jag följt Sverige... Visst jag har sett alla sveriges matcher också, men de danska matcherna känns mer spännande och relevant att följa på något vis...
Många allsvenska spelare, och så självklart "vår" dansk, Poulsen.

Idag fick Poulsen sparsamt med istid, och som extraspelare i fjärdekedjan är det inte lätt att hitta på så mycket, då det mest brukar handla om att låta tiden gå lite, så de andra kedjorna hinner vila.
Trots detta så var nog detta matchen Poulsen fick visa upp sig på ett mer positivt sätt, dvs han fick spela med puck och vara med och skapa lite - den chansen har han inte fått i de övriga matcherna.

Synd att danmark förlorade, för de spelade imponerande ikväll.
Imorgon är det de tre kronorna man får titta på... Även om det känns "divigare" att se ett gäng stjärnor som inte är så sugna på att skada sig, och riskera NHL-spel... hellre mindre talang och större hjärta om ni frågar mig. Får se hur de kan tända till mot Frankrike i morgon, Sverige brukar ju ha problem att hitta gnista mot "B-nationer". Men jag tippar på vinst till Sverige med 5-1 trots detta.
vad tror ni?

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Ståplats

Får se upp lite med Frankrike så man inte underskattar dem. De har ett ovanligt bra lag i år. Men jag tror helt klart på svensk seger.

2011-05-06 @ 09:39:20
Postat av: The One

Finns bara svensk seger. Går man på som mot USA kan det bli mer än 5 mål framåt tror jag. Men som mot alla lag så får man se upp med omställningarna så att dom svenska backarna inte går bort sig då kan det bli mål i baken.

2011-05-06 @ 11:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: