Intervju: Lukas Eriksson

Under matchen som IKO:s J20 spelade hemma mot Björklöven, stötte jag på Lukas Eriksson i ishallen. Jag bad om att få några ord med honom, och det gick bra, så här kommer en intervju med "Lucky Luke".

Hej, går det bra med en kortare intervju?!
Ja, bara du inte ställer några frågor om TV-spel!

Haha, detta gör mig ju intresserad, hur går det med TV-spelandet?!
Inga kommentarer! *skrattar*

Kommande säsong, hur känner du inför den?
Vet ej ännu. jag har snackat med Roger Jönsson, och vi skall prata vidare...

Andra klubbar som kontaktat dig?
Ja, det är det, men inga konkreta förslag ännu.

OK, vilket är ditt bästa hockeyminne?
Hurmn... det måste vara elitseriedebuten! Annars så är det förra säsongen, då vi klarade kvalet, och höll oss kvar i allsvenskan!

Bästa minnen från säsongen som gått?
Måste vara starten. Hösten var härlig och allt flöt på bra!

Tankar och känslor över säsongen som gått?
Är otroligt nöjd med hösten. Vi hade ett bra lag, vi var skadefria, och vi spelade bra. Vi hade ett bra göd helt enkelt!
Sedan så är det skit med svackan vi hade, som blev allt för lång. Men vi tog oss tillbaks, och avslutade formstarkt!
Svackan är pga av skiten som hände, och många skador. Men vi repade mod.

De nya ledarna, tränaren och sportchefen?
Jag har fått ett bra intryck av dem båda, men har ej träffat dem så mycket ännu.

Kände du till någon av dem innan?
Nä, det kan jag inte påstå...

Vad tycker du om Oskarshamn som stad? Hur är det att bo här?
För mig är det OK att bo i en liten stad. Jag trivs bra med det. Det som kan vara tuff är de kritiska invånarna i Oskarshamn... *ler stort*

Om du blev inlåst i en cell, med valfri lagkamrat, vem skulle det då vara, och varför?!
(lång tystnad) Jag vet ej... men det skulle nog vara Lennartsson! *skrattar* Detta då det hela skulle bli mycket intressant!

Vad är ditt mål i karriären?
Självklart att ta klivet upp. Sedan hur jag gör det är ointressant, men Elitserien är målet.

Bäta spelaren du spelat med?
Måste vara Davisson, Tedenby eller Hjalmarsson... jag kan ha glömt någon, men de har betytt mycket för min karriär.

Din förebild som hockeyspelare?
Oj, det har nog växlat, har ingen klar förebild just nu, det har varit olika längst karriären.
Lukas

Tack Lukas för intervjun! Och hoppas att du snart förlänger med IKO!

/Räkan


Kommentarer
Postat av: Jonas

Hoppas att det blir en påskift snart.

Lucas, stanna kvar i IKO!!

2011-03-25 @ 19:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: