Ny toppspelare klar för IKO?!

CG på OT hävdar på sin blogg att IKO har gjort klart med en toppspelare till föreningen. Det lär handla om en ytterforward, och skall ha spelat i någon eurpoeisk liga.

Jag har inte ringt och stört sportchefen i helgen, och tänker ej heller göra det... han lär endå säga; "....är spelaren, men jag vill inte att du släpper det förens pressmeddelandet". - Vilket jag skulle respeltera.

Jag ser ingen anledning till att störa Jönsson under helgen, ej heller att släppa ett namn som man vill släpa troligen på tisdag (då alla som jobbar inom press är tillbaks från sin ledighet), så nu kan vi bara spekulera! :)

Bara till att mangla på med gissningar.

Häromdagen ringde jag runt till ett par agenter, för att gräva lite i ett spår, som aldrig var något spår... däremot så nämndes 4 namn (både pga av deras meriter, att några ville flytta och för att några spelar i "fel" liga). Namnen nämndes ej som förvärv till Sverige, men de nämndes i en dialog angående svenska ligan... Några av namnen nämndes tom av en agent, som ej jobbade med berörda namn, men ville prata om dem endån...
Darin Olver - dubbelpassare, 48 matcher 70p, har någon slags klausul för "högre ligaspel"... Poänggörare. Vad gör han i en B-liga?! Hur är klausulen skriven?
Herberts Vasiljevs - Gammal, men meriterad, 51 NHL matcher á 15p - helt mot Jönssons stretegi? Klausul, om att bryta kontrakt för klubb utanför den egna ligan? Otydlig klausul, som jag ej kollat upp...
Björn Melin - Vill tjäna pengar, men vill också till sverige... dyr.
David Rodman - sloven med fart och speluppfattning, Jönssons spelartyp...

Med detta säger jag inte att något av ovanstående namn är aktuella för IKO, eller att någon av dem skrivit på för IKO...
Men alla spelare tycks vara spelare, som vill/bör flytta. Alla dessa är poänggörare. Alla är drömönskningar från ligorna omkring oss, som ryktas ha en toppspelare påväg till oss...

Nu: Gissa på, vem nyförvärvet är! Den som gissar rätt vinner en säck med 164 kg ära! Slänger också in 54 kg berömmelse (då man kan få sitt namn publicerat på bloggen, efter tillkännagivandet ;)

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Kristoffer.P

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=30086



Robert Sabolic ! Vet att IKO varit intresserade. Dock så har SSK också det, va mycket snack om att han va klar för SSK för ett tag sen, det va typ 95% chans för SSK , 5% IKO .. Känns som det sket sig med SSK?! IKO nästa ;)

2011-06-05 @ 03:29:13
Postat av: Ståplats

Ok, då gissar jag hej vilt:



Christoph Gawlik:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10614



Ivan Ciernik:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12449

2011-06-05 @ 09:24:41
Postat av: :)

jag vet vem :)

2011-06-05 @ 12:01:14
Postat av: Typografen

:)



Bra, varsågod, bara skriv namnet!

2011-06-05 @ 12:05:18
Postat av: Till :)

Skriv namnet. Annars tror vi dig inte ett skvatt.

2011-06-05 @ 12:06:28
Postat av: :)

Ni behöver inte tro. Jag har stillat min nyfikenhet.

2011-06-05 @ 13:16:24
Postat av: Jonas

Då var David Rodman klar!

2011-06-05 @ 19:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: