Hemma, väckning och Linder

Sådär.
Då var man hemma igen, efter några dagars midsommarfirande med allt som hör därtill.
Som jag skrev innan så valde jag i år att tälta denna helgen, packade med mig datorn så man kan bland annat blogga. men glömde den lilla dosan som förser mig med mobilt internet hemma...

Tänkte då, att man kan ju surfa och blogga med telefonen. Men strax efter den tanken var avverkad, laddade mobilen ur, och det var inte lätt att ladda den i tältet...

Så min helg blev helt avåhllsam kring alla hockeynyheter.

Nu är man hemma igen och skulle gå igenom allt man missat - och det var inte så mycket...
Vad har hänt då? Sverige slutade 4:a i inline-VM. Inga poäng till Djerf, men i bronsmatchen hamnade han iallafall i protokollet, då han blev utvisad... Sverige förlorade bronsmatchen med 13-7 mot Kanada.

I övrigt är det heta just nu Linderaffären, som jag inte tycker är så mycket att skrika över.
Min kommentar angående Linder till IKO?!
Självklart, om Växjö vill låna ut honom! Linder har blivit bättre och bättre med åren, och är numera en rutinerad och stabil allsvensk back, kan man då låna honom gratis/billigt - varför inte?!
CG skrev att han inte förstår Linderhatet - och det gör inte jag heller, men å andra sidan, är det ett sådant Linderhat?! Jag har inte hittat så många kritiska kommentarer angående Linder. Några finns, men så är dett alltid kring nya nyfärvärv mm. När Linder spelade i IKO var han inte tillräckligt snabb, och naturligt då är att man ofta hakar mm... dessutom så var/är han lång, och alla krävde att det skulle användas. JA, så var det. Sedan blev han bättre och bättre, när han var i IKO. Sedan hittade Växjö honom, och där fortsatte han att utvecklas - och bygga på sig rutin!

Nä jag säger som så att linder är mer än välkommen till IK Oskarshamn. Jag upplever heller inget "hat" mot honom, även om det finns de som är kritiska och minns misstagen han gjorde som ung. Men jag hittar fler positiva inlägg/kommentarer om Linder än vad det finns negativa kommentarer, så att kalla detta för hat måste väll då vara lite väl överstyr... "Misstro från vissa håll" hade nog varit mer korrekt.... Dessutom, de som är nöjda skriver sällan... gnäll/klagomål blir då synligare än vad beröm mm blir - så är det i ALLA sammanhang!

Sådar. Då var bloggen officiellt väckt igen, efter dvalan under midsommar. Nu kör vi igen!

Nu är det närmare till hockeysäsongen än vad det är till midsommar!!! God jul! :)

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Tommy

Att CG överdriver är ju ingen nyhet direkt. Självklart är Linder välkommen till IKO men han får va beredd att visa att han utvecklas till en stabil allsvensk back. Fram till sista året i IKO innan övergången till Växjö var han inte speciellt bra. Men är nu klart bättre.

2011-06-26 @ 18:43:09
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/sondag-dagens-blogg-3.html#comment

2011-06-26 @ 18:53:50
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Bertuzzi

"så är dett alltid kring nya nyfärvärv mm" finns det gamla nyförvärv också? ;)

2011-06-26 @ 19:36:14
Postat av: Räkan

Klart det finns gamla nyfärvärv också ;) Typ stefan P förra säsongen och Ryno förra säsongen var sådana :D

hehe, näe, men kul med observerande läsare!

2011-06-26 @ 20:02:16
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: KP

Hur blev det med borås egentligen? Någon som hört om dom klarar sig? varit dött nu ett tag, och deras hemsida funkar ej .

2011-06-27 @ 05:07:25
Postat av: Rusk

Jag ser gärna Tom Linder i IKs trupp. Bara det inte innebär att vi får honom istället för Slovenen utan utöver. Då ser det bra ut. Egna produkter har vi ju inte för många utav.

2011-06-27 @ 18:45:07
Postat av: osse

Jag ser också gärna Tom Linder i IKO,tycker han har

utvecklas mycket bra åren i Lakers sen att han är en

IKOprodukt är ju jättebra det behövs.

Välkommen säger jag.

2011-06-27 @ 19:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: