Effektiv tysthet och tysta värvningar?!

Händer inte mycket just nu kring IK Oskarshamn - utåt sett... Då syftar jag särskilt på värvarfronten.
Folk börjar bli otåliga och undra över Söderströms beslutarvelande.

Men då vänder vi på det. Ta tex frågan om Matt Ryan eller Mitja Robar, och om/när de bör presenteras.
Men först vill jag bara påpeka en sak, det som kommer nu är MINA spekulationer, jag har ej förankrat kommande dikussion med ex Jönsson.

Hypotes 1a:
Säg att nämnda spelare enbart fått anbud av IK Oskarshamn - varför då jäkta... Är inte fler intresserade, då kan man få ner prislappen - vilket vi som supportrar bör vara måna om också!

Hypotes 1b:
Säg att bara IKO är intresserade, och man har fler namn på kroken, då kan man förhandla med spelare, och kontra med motbud som att spelare X är jämnbra som dig men tar denna lönen, nöjjer du dig med samma blir det du för du är snyggare...

Hypotes 2.
Man letar bättre alternativ. Det finns fler spelare på marknaden, och har man nämnda spelare på kroken, och är muntligt överens, behöver man ej stressa, för bättre kap kan dyka upp...

Hypotes 3:
Det är klart med någon spelare, men man vill inte att det läcker ut något om KHL-klausuler i massmedia, som blir ett skyltfönster för spelaren till KHL.

Negativ hypotes:
Förhandlingarna har grusats, och avbrutits... men i detta läget vore det trevligt om IKO även informerade om liknande situationer, så man inte råkar ut för att bli kallad "hemliga klubben" igen...

Avslutningsvis: jag älskar när klubben matar ut information och när nyförvärv presenteras. Men för klubbens bästa bör man också vara medveten om att snabba värvarbeslut inte alltid är gynnsammt - även om vissa snabba beslut kan vara det, för att förhindra onkurenter nosa upp samma spår....
Än så länge är jag inte orolig, särskilt då spelarna endån har semester nu. Men när semestern är klar, och träningen skall börja på allvar, då hoppas jag spelarna  vet vilka deras lagkamrater är.
jag litar fortfarande på Jönson och hans lagbygge.
För oavsett vad som tillkommer nu, så ser det hyggligt ut måste jag säga - men en närmre laganalys kommer komma om några dagar, tar det då... även en liten jämförelse med övriga allsvenska lags värvningar...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Maier

Tycker backsidan ser lite tunn ut, annars ser IK rätt spännande ut. Ska bli gott att slå Malmös skrytbygge på fingrarna!

2011-06-27 @ 22:59:11
Postat av: Victor

Maier: Jag håller med dig. Hoppas på både ni och vi (SSK) vinner över Malmö!

2011-06-28 @ 17:02:06
URL: http://alltomssk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: