Borås framtid avgörs på Onsdag...

Borås skulle plockat in 1,5 miljoner tills idag, på sitt 2 miljonersunderskott. Borås fick in 1 miljon.
Nämnden skall ikväll ha ett första möte i ärendet, där man också skall titta på Borås handlingsplan för resterande skuld.

Under Onsdagen tas beslutet om Borås vara eller inte vara i Allsvenskan.

Om Borås flyttas ner, är det Karlskrona som står närmast tillhand - ett lag som gjort sitt lagbygge för div 1.
Karlskrona är helt klart ett bättre lag för allsvenskan - publikt och underhållningsmässigt sett - men frågan är om det blir så bra att gå in i Allsvenskan med ett div 1-lag, som ej är förberett för Allsvenskan.
KHK kan därför kunna komma att tacka nej till en eventuell förfrågan om Allsvenskt spel...
Men hittils är det Borås i Allsvenskan som gäller...

Det som gör att jag hoppas på att Borås får stanna i Allsvenskan är att jag tycker det sportsliga skall gå i förstahand - men jag vill inte vara med om en konkurs mitt under säsong igen!
Dessutom så har jag, som bor i Växjö närmare och lättare att ta mig till Borås, för att titta på IKO. Det brukar ej heller vara något problem när man frågar frugan om hon vill med till Borås. Av någon anledning är det den bortamatchen som hon oftast följer med på... Särskilt om man åker tidigare under dagen... Inte kan det bero på shopping?! Näe...

Avvaktar vidare spekulationer fram tills Onsdag angående Borås vara eller inte vara, såvidare inga andra uppgifter dyker upp.

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: