Matchrapport VIK - IKO

Hade ingen kontakt i hallen ikväll, så jag har bara lite småinfo från olika rapporter att gå på, så det blir en ganska statisk rapport idag.

Acke och Gibbs på läktaren idag, dock så spelade Guter.
Troy i målet.

1:a
11:43 Ljungqvist 2 min hakning

Rapporterna går isär lite från denna perioden, men det skall ha varit en relativt jämn period, där båda lagen hade chanser.

Skotten: 10-5

2:a
9:18 VIKs Fleury 2 min trip

MÅÅL!
0-1
12:56: Johan Ryno (Eriksson, Jadeland)

Skotten: 7-4
Ställningen: 0-1

Enligt lite olika rapporter skall Troy ha gjorten mycket bra period. Västerås har skapat många chanser, men börjar bli frustrerade att de inte kan knäcka Troy idag.
IK verkar spela lungt och avslappnat ikväll...

3:e
3:17 - IKO utvisning, Jonsson 2 min tripping
12:29 - IKO utvisning. Ljungqvist 2 min hakning.
Mål.
17:45 1-1, målskytt: Walters
17:45 - Eriksson i IKO 10 abuse efter målet...
19:32 - VIkutvisning, Ribbenstam 2 min tripping.

Skotten: 15-6

4:e
2:17 Ny VIK utvisning, Leetma 2 min holding.

Skott: 1-7
Totalt i Matchen: 33-22

straffar:
Guter först ut, målvakten räddade.
Johansson i VIK, Troy räddade!
Ryno näst ut: missade...
Vaic i VIK: Skott utanför!
Flodqvist IKO: MÅÅÅÅL!!
Jabrocky i VIK: Miss...

Slut, IKO fick bonuspoängen efter straffar!
Slutresultat: 1-2

Troy skall enligt uppgift ha storspelat och hållt IK kvar i matchen! Förtjänade att hålla nollan ikväll enligt rapport.
IK visar återigen upp att man är starka på bortaplan, och att man kan vinna på straffar.
2 poäng var minst det som krävdes ikväll - ännu lever hoppet om PO!!

Johan Ryno fick pris för bästa spelare i IKO.

Nu ställer vi in siktet mot Leksand på Onsdag!

Bra jobbat IKO med att plocka hem 2 pinnar. Dock retligt att det var så nära 3 poäng. Men jag tycker allt att vi kan vara stolta över 2-poängaren, för ärligt talat, det var inte många som trodde detta innan match va? ;)

Kommer ikväll publicera lite angående transfern här på bloggen, kommer strax upp.

/Räkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: