Intervju Med Viktor Gibbs Sjödin!

Jag har fått äran att få en liten "pratstund" med Gibbs. Kan inte riktigt kalla det för pratstund, då samtalet ej ägt rum öga mot öga, utan enbart via det här nya fenomenet folk kallar intranätet. Detta har gjort att det inte blir några följdfrågor mm, men Gibbs var så lätt att intervjua (karln kan ju formulera sig!), så det blev ju bra ändå!
Rekommenderar er att ta tid att läsa igenom vad vår skribent (han bloggar ju på OT och hockeysverige), har att säga!
Tack Gibbs för du tog dig tid att besvara mina frågor! 5 toasters till dig!

När och var började du spela hockey?
Började spela hockey när jag var 7 år och i Lidingö HC. Spelade tillsammans med Mattias Guter bland annat. Kul anekdot.

Varför blev det ishockey för din del?
För att jag var 7 bast och då började man på typ alla sporter där jag bodde. Mamma såg någon annons om hockeyskola i tidningen. Jag testade och det var kul. Har ingen direkt idrottslig ådra i släkten.

Största "stjärnan" du någonsin lirat med?
Tror det måste vara Patrik Berglund (St:Louis) och Mikael Backlund (Calgary) under junioråren i Västerås.

Spelaren du helst skulle vilja ha i laget?
Mikael Eriksson, Bofors. Vi gillar båda Will Ferrell och har förbannat roligt tillsammans. Sidney Crosby tror jag hade kunna hjälpt oss vinna några extra matcher också.

Du är lite känd för att inte backa undan, och tar en fight om det behövs, vem skulle du helst vilja möta på isen för en fight (allsvenskan/hela världen)?
I hockeyallsvenskan skulle jag nog vilja möta någon riktigt klen jävel så att jag vinner lätt. Typ Erik Thorell i Sundsvall eller vem som helst i Almtuna. I världen så vette fan. Någon av systrarna Sedin kanske?

Vissa var kritiska till din övergång till Oskarshamn med din skada och allt, var detta något du upplevde själv, och hur märktes det isåfall?
Ja, jag hörde något om det. Känns rätt dumt att vara kritisk dock eftersom jag var den som tyckte det var tråkigast av alla. Jag hade fått fel information av läkarna i mitt förra lag och är mest glad över att jag faktiskt kollade upp det ordentligt när det inte läkte istället för att gå med det längre. Då kanske jag inte hade kunnat spela på hela säsongen. I övrigt så lyssnar jag inte så mycket på vad folk tycker. Speciellt inte ifrån folk som inte känner mig :)

De sista matcherna har ditt spel verkligen lossnat, och du har varit bland de bästa på isen, är det för att ge misstroarna en käftsmäll, eller är du så bra? :)
Jag behöver inte ge någon en käftsmäll. Jag är precis så bra som jag spelar just den matchen och jag gör alltid mitt bästa. Mer än så kan jag inte göra. Ibland går det bättre och ibland sämre men jag är rätt så ung och försöker bli så bra som jag bara kan. Sen vill jag bara vinna matcher. Hur det går till skiter jag i. Vinna är kul, förlora är mindre kul.

De sista matcherna har särskilt dina handleder glänst, antar att operationen mm inte känns av längre?
Jodå, jag har fortfarande någon form av "stötsmärta" i handen. Dvs så känns det som den går i tusen bitar om jag slår i den på fel sätt. Men jag har ett bra skydd och en massa adrenalin som gör att det bara är att köra på.

Hur kommer det sig att du valde Oskarshamn denna säsongen?
Fick inte vara kvar i Bofors (helt sjukt, jag vet) och Tommy Salo ringde mig. Hade lite andra anbud men det verkade satsas friskt här nere och sånt är alltid bra. Sen lever jag med inställningen att jag måste se mig om lite grann innan jag blir gammal och grå och då kunde jag lika gärna se efter hur Oskarshamn är att leva i.

Hur ser dina framtida planer ut? Kan man hoppas på en förlägning med Oskarshamn?
Jag har kontrakt även över nästa säsong. Så just nu lever jag i harmoni, försöker spela bra ishockey och leva livet. Resten bekymrar jag mig inte så mycket över. Men att jag skriver ett 10-års kontrakt för en klubb och spelar där tills jag blir gråhårig känns inte riktigt som min stil. Men man vet aldrig =)

Beskriv din bästa hockeyupplevelse genom tiderna.
Den är svår. Att spela för juniorlandslagen var stort. Att bli draftad har jag också insett är stort, men det förstod jag inte då. Att spela som junior i kanada var hur grymt som helst. Men dom häftigaste upplevelserna om man ser till hur glad jag blev måste nog vara de cuper vårt ungdomslag vann när jag var liten. Då var hockey det enda viktiga i livet och man grinade typ när man fick guldmedaljen runt halsen. Mitt mål är att vinna ett mästerskap någonstans. Jag tror det skulle vara hur kul som helst och jag har alltid velat deltaga på ett rejält guldfirande. Förhoppningsvis blir det verklighet någon gång.

Vilken av spelarna i IK Oskarshamn skulle du ta med dig in i en madrasserad cell, för att tillsammans tillbringa 24 h med, utan tv, mat eller annat gott.
Förmodligen Lukas Ericsson. Tror vi skulle ha många intressanta diskussioner under de 24 timmarna. Sen har jag också hört att Lukas är något av en Houdini och skulle kunna få ut oss ur den där cellen utan problem. Därför faller valet på honom.

Vem i laget luktar sämst/bäst.
Jag luktar sällan på grabbarna plus att mitt luktsinne sedan länge är förstört efter åratal i omklädningsrum. Men jag tror att den som bryr sig minst luktar sämst, och det kan nog vara jag, och att den med den dyraste parfymen luktar bäst. I bussen luktar Steffe och Lennartsson illa för dom har fan alltid strul i kistan.

Vem i laget är snyggast/fulast
Jag är solklart snyggast eftersom jag slipper ha exakt likadana svenne-drag som alla andra. Thank god for that. Vi har inga riktigt fula killar i vårat lag men Hagelin är bra på att se sådär sexigt ovårdad ut ibland. Cred till honom.

Vad är bäst med Oskarshamn som stad?
Det bästa med den här lilla byn är att ishallen är fräsch och ligger nära stan och nära mitt hem. "Listen" på La Scala är också bra ända tills man ramlar ner. Sen gillar jag Hakim på CoffeeHouse. Han är världens gladaste människa han.

Tack för att du tog dig tid, något du vill hälsa alla supportrar mfl där ute?
Fortsätt tjoa och tjimma på läktaren och bli inte så nedstämda om vi förlorar. Det kommer alltid en ny match. Annars är det bara att köra på som ni gör nu. Just det, dunka högre på trumman om det går. Det blir ett skönt beat då som man kan gunga med till nere i båset.

Tack Viktor Gibbs Sjödin!


Av: Räkan

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Roligt och få läsa lite om spelarna..Bra början Räkan :)

2011-01-19 @ 01:48:19
Postat av: H

Riktigt kul läsning ! :)

2011-01-19 @ 07:27:42
Postat av: Blueheart

Härlig läsning! Keep up the good work Räkan :)

2011-01-19 @ 09:38:42
Postat av: Sittplats

Slå hårdare på trumman? Då skulle Gibbs ha varit med för några år sedan. Då kan vi snacka om att slå på stora trumman. Vilket tryck det var.

2011-01-19 @ 12:37:39
Postat av: STÅPLATS

Härlig mer trumma hoppas vissa personer fattar att det är vad spelarna vill ha!

2011-01-19 @ 12:41:41
Postat av: BFS tifo

Bara att ta fram den stora trumman, hoppas trumm trumm vill trumma på den. Kommer att bli bättre med den:-)

2011-01-19 @ 18:24:28
Postat av: H

Snacka med honom innan då så att han är med på det isf....

2011-01-19 @ 20:54:22
Postat av: Nice

Härlig läsning Räkan! :)



Gutt att se att spelarna vill ha trumma också,

bara att köra fram stora trumman och virveln!

2011-01-19 @ 22:28:22
Postat av: BFS tifo

Japp, det ska jag!! Om det var mig du menade H?

2011-01-19 @ 23:24:05
Postat av: H

Japp det var det :) Blev lite många gånger bara

2011-01-20 @ 05:36:06
Postat av: M

Gibbs är väluppfostrad och vill vara artig. Därför säger han vad han vet ni vill höra. Han vet att ni är bekväma och saknar fantasi till egna sånger. Ni vill enbart klappa till trummor. Samma koncept som forna MS hade innan de dog ut..

2011-01-21 @ 01:52:09
Postat av: Erik Hugosson

Viktor Gibbs Sjödin!!!



Han är en bra spelare + också är bra på tacklas.

Gibbs är bra en bra skojare som man kan skoja med sin IK Oskarshamns hockey grabbar.

Jag tycker att den IKOskarshamn.blogg.se är den bästa som jag har läst om nu idag.:-) :-)

Jag tycker att IK Oskarshamns bloggen var skitrolig att läsa om Vikot "GIBBS" Sjödin.

Jag hoppas att Viktor gör mycket mål o gör mycket ass.

Jag hopas att Viktor Gibbs Sjödin går i slgsmål med någon mot Almtuna ikväll eller på Söndag mot Sundsvall.

Hoppas att Viktor Gibbs Sjödin stannar i IK Oskarshamn i några år.

Hoppas att Viktor Blir ännu bättre att ta i med hela kroppen och gör mycket mål som han ska göra i vanliga fall.:-P :-P



MVH

ERIK "HUGO" HUGOSSON

2011-01-21 @ 18:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: