IKO - Almtuna Periodpausrapporter

Sveriges radio har problem med sina sändningar, så jag slänger in lite periodrapporter här istället, från min telefonkontakt i Almtuna.
Skyll inte på mig för sneddriven rapport, utan skyll på min kontakt :)

 

Första perioden:
1-0 till Almtuna
Skotten: 11-8

 

2 mycket dåliga lag på isen, båda slarvar, och inget skönspel.
De som är bäst i IKO är Gibbs, som åker och köttar på bra, skapar dde få lägen IKO har. Även Troy i kassen har hållt laget kvar i matchen, dock tveksamt om han inte borde kunnat ta målet... men ingen målvakstavla!

 

Andra perioden:

0-0 i perioden..., fortfarande 1-0 till Almtuna

Skotten: 10-5

 

Troy gjorde en riktig djävulsk räddning, med skridskoskenan tidigt i andra perioden, för att sedan lobba ut pucken!

Bättre spel än i första perioden, men fortfarande 2 lag som inte spelar bra.

Morin, Rönnberg, Alexander Johansson (som spelar back igen), är de som skapat mest och spelat stabilast i IKO i andra perioden. (swehockeys laguppställning stämmer ej!).

Noterbart för er som inte vet är att Ryno är struken från dagens match...

 

EDIT: Tveksamt angående kedjeformationerna nu.. annan rapport hävdar att förstafemman ser ut såhär:
12. Alexander Johansson 
29. Linus Morin 
77. Stefan Pettersson 
88. Chris Nybeck 
50. Ragnar Karlsson

Dvs, inte rönnberg tillsammans i kedja... avvaktar tydligare svar...

 

Tredje Perioden:

SLUT. Almtuna vann med 1-0

Skott: 13-8

skotten totalt: 34-21

 

Troy pris för bästa spelare i IKO, och detta mycket välförtjänt. han höll IKO kvar i matchen.

Övriga bra i IKO var Gibbs och Rönnberg, som båda spelade stabild bakåt.

Framåt skapade inte IKO många farligheter ikväll, Almtunas målvakt delvis sysslolös. Dock 2 dåliga lag på isen, där Almtuna gick vinnande ur striden.

 

Noterbart: Med mindre än 1 minut kvar tar IK ut Troy. Men Dommaren blåser utvisning. 10 min till guter för abuse. som tydligen bara dommaren såg/hörde, varpå Valdix fick sitta av 2 min på botbänken.

 

EDIT: Enligt swehockey fick Valdix 2 min för hakning, och Guter 10+20 för abuse + GameMissconduct!

 

Kimby bra i Almtuna. Ettrig skit.

Almtunas målis sysslolös, svår att bedöma.


Kommentarer
Postat av: H

Fan va surt !!!

2011-01-21 @ 21:20:26
Postat av: Sune

Gott jobb Räkan med bloggen, och periodrapporter under matchen!

Det tackar vi för, fortsätt så.

2011-01-22 @ 11:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: