Ny pinsam start, men "hedersam" förlust...

IK Oskarshamn mötte serieledarna Örebro på bortaplan idag.
Matchen slutade 4-2, en så kallad "hedersam" förlust, särskilt då man enligt rapporteringen spelade riktigt bra i andra perioden.
Men jag såg inte matchen. Kan skriva lite statistik mm, men väljer att fokusera på annat.

Starten.
Idag igen, står man och Zzzzover då matchen startar! 20 sekunder tog det för Örebro innan de hade ledningen med 1-0. Klockan hinner inte ticka upp på 2 minuter innan det står 2-0.

Det var samma problem när IKO spelade borta mot Rögle sist. Snabbt insläppt mål, och uppförsbacke direkt från start.
Jag kan köpa att det händer EN gång! men idag igen?!
Jag kan ta en förlust, särskilt mot serieledarna. Men att åka 30 mil, och sedan strunta i när matchen startar?!
IK Oskarshamn ryckte förvisso upp sig, och var snuskigt nära att ta poäng. Nu blev det inte så, Örebro kunde istället göra ytterligare ett mål, och vi hade slutresultatet 4-2.

Jag kan köpa det resultatet, men tänk OM - detta förbaskade OM - tänk OM IK Oskarshamn hade varit med på noterna från start! Sluppit uppförsbacken, och det stått 0-0 efter 2 minuter?!
Förvisso, matchen hade lika gärna kunnat sluta 10-0 då... men ändå...

Nä, skall man vinna dessa tuffa matcherna, då måste man vara vakna från start. Stå och sova går inte att göra på den här nivån.
Nu får spelarna sova på resan hem, så får vi hoppas de är utvilade och VAKNA på Torsdag, då Mora gästar Arena Oskarshamn!

Men positivt då? För visst var det positivt också att nämna. Starten var skit, men andra perioden skall ha varit klart bättre. En kvittering var tydligen inte allt för avlägsen. Man återupprättar sin heder lite med den perioden. Det tackar jag för, dvs att man inte kollapsar efter 2 snabba mål i baken. Det fanns ambition om att vända detta.
Och man var hyggligt nära.
Men nära skjuter ingen Gunde på fortet...

Nya tag. Ladda om, och full fart från START mot Mora på Torsdag!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: BTC3

Tror inte alls IKO sov. Tror tyvärr de var nervösa. Synd, det ska de inte behöva bli i Örebro inför 1700 pers, i en visserligen ekande och akustisk industrihall.



Sedan märkte IKO att de absolut kan göra Örebro minst lika nervösa genom att göra två kanonperioder och pressa dem till max! Det måste IKO ta till sig! De kan pressa Örebro på bortaplan. IKO har ett suveränt anfall. Anfall är bästa försvar för IKO i år tror jag.

2011-12-06 @ 22:02:40
Postat av: Bernt

Markus får ta på sig första målet och tredje målet. Första målet hade han helt fri sikt på. Sen om Valdix inte spelar i IK nästa så föreslår jag att han spelar i Italien så han kan fortsätta spela utan blåmärken och hårblåsen i byxorna!

2011-12-06 @ 22:08:19
Postat av: Ståplats

Nu har nejsägarna fått övertaget på OT.se om satsningarna på Arena Oskarshamn, bättre kringutrymmen, fler loger osv. Inget ska tydligen få utvecklas. In och rösta gott folk.



www.ot.se

2011-12-07 @ 11:27:36
Postat av: Anonym

måste bara klaga på BFS!!!!

bara medlemmar får följa med den 16/12 till Tingsryd riktigt dåligt får jag säga, men de är ju bara 5/50 som är anmälda bra medlemmar ni har BFS!

DÅLIGT!

2011-12-07 @ 19:14:18
Postat av: Bego

Såg att Söderström funderar på PP. Sätt då in Lövet igen för då fungerade det som bäst. När ska den grabben få mer speltid? Han är klart en av de spelskickligaste i laget, där finns ett tänk inte bara tuta och kör. Valle är en stor besvikelse men spelar hur mycket som helst. Dags att bytas ut.

2011-12-07 @ 21:12:47
Postat av: Rusk

Håller med namnlös.Jag känner mig diskriminerad. Har man dessutom en organiserad resa så blir man placerad uppe på apläktarn bakom målet där man inte ser ena målet i två perrar. Oorganisk får man stå var man vill i Tingsryd. I dagens samhälle där alla skriker att de är diskriminerade stämmer jag in i kören. Jag är diskriminerad som icke medlem i BFS och diskriminerad som bortasupporter som tvingas betala för en vara jag inte kan ta del av fullt ut. Det blir nog bilen eller burken. Jag körde sist så det blir nog burken i dubbel bemärkelse.

2011-12-08 @ 02:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: