J20: Intervju med Kenny Woller

IK Oskarshamn J20 spelar idag match mot Nässjö, i Arena Oskarshamn. Matchen startar 15:30.
Inför detta ringde jag upp en av spelarna, och idag blev det rivochslit-spelaren Kenny Woller!

Hej! Börja med att beskriva din spelstil!
Ouch... jag är typ... typ en kämpe och brunkare. Jag tacklas, gör det enkelt. Går gärna rakt på mål.

Du kommer närmast från Nybro, en förening Oskarshamnspubliken älskar att hata. Vad känner du om det?
Jag hade ingen aning att det var så förts. Jag trodde de hatade Växjö... men så träffade jag en kompis som berättade att Nybro och Oskarshamn hatar varandra.

Men har du märkt något av det nu? ingen i laget som sagt något?
Nä, brukar bara kallas för "Brunkarn från Nybro", det är det enda...

Var tror du årets J20 slutar i tabellen?
Det beror helt och hållet på inställningen de kommande matcherna! Beror helt och hållet på vad vi gör det till. Med fel inställning kan det gå åt helvete, men spelar vi med rätt inställning, då hör vi hemma i topp 4.

Vad har du för personlig målsättning den här säsongen?
Typ att utvecklas för att stabiliseras för högre spel. Det är mitt sista år i J20, så jag vill hitta en stabil nivå för seniorspel framöver.

Vad har du för målsättning i karriären då?
Jag vill bli en betald hockeykille. Var jag blir det är en annan fråga, om det är i division 1 eller annan nivå...

Vem i nuvarande J20 tror du kommer lyckas bäst i sin hockeykarriär?
Filip Engsund! Han har en så djävla bra inställning, han klagar aldrig, och är alltid glad. Sådana som han behövs i laget!
Han skulle bli en bra kapten, han är aldrig sur, och hans optimism smittar av sig. Precis vad vi behöver.

Jag har hört att man busringer till varandra, och bland annat låtsas vara jag...
Ja, Pettersson ringde bland annat mig när jag var sjuk... Han låtsades vara någon som hette Krister Gustavsson tror jag... Jag gick på det hårt, men efter ett tag upprepades frågorna och jag hörde fnisset i bakgrunden, då fattade jag att det var bus...

Sist ni mötte kvällens motståndare, Nässjö, vann ni med klara 2-8 på bortaplan. Blir det lika målrikt ikväll?
Beror på inställningen! Laget har talangen och bra gubbar för att vinna. Med rätt inställning tar vi dem. Vi har ett jävla bra lag, och ikväll kommer vi kunna köra slut på dem, med mycket skridskoåkning.

Men vad vet du om motståndet, Nässjö?
De har bra forwards, de vänder snabbt, och fyller snabbt på med en andra våg spelare.
Men vi märkte sist att de inte har de bästa målisarna, så vi bör skjuta mycket. Deras forwards är klart bättre än deras försvar.

Hur många poäng gör du ikväll?
Jag sätter aldrig sådana mål. Viktigast är att vi vinner. Skulle jag sätta ett mål på säg 4 mål denna matchen, då blir man lätt målkåt, och skjuter i lägen man kanske borde passat. Vinsten är viktigare...

Du har ju varit sjuk, så vilken kedja går du in i ikväll?
Jag startar som extraspelare, men hoppas få komma in och skjuta lite!

Tack för intervjun och lycka till ikväll!!

/Räkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: