Inför: IK Oskarshamn vs LIF - Säsongens match!

Äntligen. Äntligen är det hockeymatchernas hockeymatch...

"Splittringarna" i klacken glöms, för i alla fall en dag, och alla sångglada skall återsamlas!
Gymsär kommer musikunderhålla.
Ackes tröja skall hissas i taket!
Slutsålt på sittplats (kanske blir det så också på ståplats?!).
Toppstrid!
Salo kommer tillbaks igen....

Kan någon säga en anledning till att man ska missa denna hockeyfesten?!
Helt klart säsongens match. NU kör vi!

Men. Förhoppningarna är stora. Men man får inte glömma att Leksand ligger på fjärde plats, och vinner de mot Oskarshamn, ja då går de upp på en 3:e plats. De har mycket att spela för...

Men det har även Oskarshamn. En vinst ökar man gapet ner till den där läskiga 8:e platsen, och IK Oskarshamn kan helt plötsligt våga drömma om den där 3:e platsen!

IK Oskarshamn är som starkast i Arena Oskarshamn. På 16 omgångar har IKO tagit 33 poäng.
Leksand är förvisso starka på bortaplan, då de på 17 matcher tagit 31 bortapoäng.

PP:
IKO 16,07%
LIF 10,00% - sämst i allsvenskan!

BP:
IKO 81,45%
LIF 88,19% - bäst i allsvenskan

Oskarshamn har den här säsongen ett riktigt dåligt powerplaysnitt, men nu möter man allsvenskans sämsta powerplaylag...
Men Leksand har istället allsvenskans bästa BP. Även Oskarshamns BP är hyggligt bra, så det är 2 riktigt dåliga PP-lag mot vassa BP formationer!

Och det där med att Leksand är bra på att försvara sig, det syns i målstatistiken. Man får hoppa ner ända ner till 11:e platsen i tabellen för att hitta ett lag som gjort så få mål som leksand gjort. Men Leksand har å andra sidan också släppt in minst antal mål.

Tippa den här matchen känns helt galet...
Leksand gör få mål, men släpper också in få mål... Men trots detta tror jag vi har en målrik match framför oss. Något i min magkänsla säger mig att det blir i alla fall 6 mål...
Enklast blir väll då att fördela dem rättvist, dvs till Oskarshamns fördel ;)
Jag tror, eller min magkänsla tror matchen slutar 4-2.

Nu syns vi i klacken, sjunger fram Oskarshamn till 3 nya poäng, och visar Salo vad han lämnade!

Avslutningsvis: Som lite extra pepp inför matchen, slänger jag in filmen igen. Ledin, när han ropar till Salo.


/Räkan


Kommentarer
Postat av: Per Torpe

Hej Räkan!



Noterar att du och jag tippar samma resultat 4-2. Det lovar gott för IKO.

2011-12-27 @ 01:03:35
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Rodden

Ses i AO

2011-12-27 @ 09:17:48
Postat av: Tryck på läktaren

Bua när f.d. Oskarshamnsspelare har pucken/jubla när IKO återtar den!!

2011-12-27 @ 14:53:34
Postat av: Jacob

Det är fan humor hur dålig din blogg är egentligen.

2011-12-27 @ 15:00:07
Postat av: Anton

Det är fan humor hur avundsjuk du är Jacob. Om bloggen hade varit så dålig så hade du ju varken besökt den eller kommenterat. PAJAS!

2011-12-27 @ 15:07:47
Postat av: Fredrik Rohdin

Som Växjöfan tycker jag den här bloggen är riktigt bra och riktigt intressant. Efter Mr madhawk så är detta den allsvenska hockey bloggen som jag besöker mest. Mao minst en gång per dag.

Så att säga att den är pinsamt dålig håller inte här. Inte ett dugg.



Keep up the good work Räkan och mosa LIF ikväll!

2011-12-27 @ 15:12:32
Postat av: Räkan

Tack fredrik! Brukar/brukade följa din blogg med - synd bara att den bytt namn så många gånger ;)



Men tackar Fredrik, nu knäcker vi knäckebrödet och Salo ikväll!

2011-12-27 @ 15:19:53
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Bego

Hoppas grabbarna kör så det ryker. Lövet kommer köra röven av leksand!! Heja IKO!! Nu skriker vi oss hesa i kväll!!

2011-12-27 @ 15:52:40
Postat av: Jacob

Anton, jag besöker den innan den här Leksandsmatchen eftersom jag råkade halka in på den. Det är fan bara pinsamt hur ni håller på, klart som fan Salo vill jobba med en så professionell klubb som möjligt. Jag hade också valt att bygga ett lag för att ta sig mot elitserien, än att bygga ett lag som ska hålla sig kvar i allsvenskan. Ganska lätt val.

2011-12-27 @ 16:25:28
Postat av: Per Torpe

Men, Jacob! Tror du verkligen själv att svikaren Salo kan föra upp Leksand till elitserien?

2011-12-27 @ 17:23:11
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Jacob

Per Torpe, han har byggt en bra grund på unga spelare i år. Han är en jävligt kompetent sportchef, den bästa vi haft på länge. Förstår att det svider för er att han gör ett bra jobb i Leksand.

2011-12-27 @ 17:25:45
Postat av: Fredrik Rohdin

Räkan: Jag vet, har bytt namn på den hur många gånger som helst och aldrig känt mig riktigt nöjd. Tillslut så tröttnade jag på att blogga också. Trots att vi bara vann och vann. :-)



Nu twittrar jag bara (under #fredrikrohdin)...:-)



Men som sagt, du gör ett grymt jobb här. Mycket bättre än de flesta andra hockeybloggare.



2011-12-27 @ 18:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: