Inför: Borås vs IK Oskarshamn!

Vill börja med att säga, att jag i vanliga fall alltid skriver var/hur man kan följa matcherna online. Men tänkte dra till Borås, för att se matchen live. Detta innebär att jag ej hinner/kan skriva var/hur man följer kvälens match!
Men jag skall försöka twittra lite från matchen. På twitter heter jag slemklump, för att följa, finns en "knapp" precis till höger...

Borås brukar Oskarshamn av tradition ha svårt för, både i juniorverksamhet och för A-laget.
Borås är mästare på att förstöra spel och dra ner matchtempo.
Oskarshamn har visat innan att man ogillar att föra matcher, då man oftast slår lagen ovanför i tabellen, men tappar poäng av de under i tabellen.

PP:
IKO 14,29%
BH 12,50%

BP:
IKO 80,73%
BH 77,24%

Inte ofta det händer, men nu möter IK Oskarshamn ett lag som har sämre PP statistik än IKO!!!
Men det är inte på detta matchen kommer att avgöras. IK Oskarshamn måste visa att man kan och vågar föra en match!
Borås vann senast borta mot Leksand, med klara 1-4. PÅ något sätt hoppas jag de är mätta, och att denna vinsten endast beror på "Saloeffekten".

Men som jag nämnde innan, Oskarshamnj har alltid svårt att vinna över Borås. Och samma sak gäller ikväll, dvs man måste se allvaret i vartenda match! Kör på, och VÅGA spela ut BH, då skall vi vinna detta!

Borås må vara seriens sämsta hemmalag, men IK Oskarshamn är å andra sidan iknte seriens bästa bortalag...

Borås bjuder på gratis inträde denna matchen, och jag hoppas det blir lite Oskarshamnare på borta"liggplats"!!

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: