Förlust mot Malmö - Öhman gjorde comeback!

Nyss hemkommen från Malmö.
Oskarshamn föll mot ett Malmö som ville spela mer fartfylld hockey...
Men matchen kunde blivit annorluna, för det var sanslöst vad frilägen som sumpades, och stolpskott och ribbträffar som Oskarshamn lyckades med idag....

Men Malmö var klart bättre. IKO skapade lägen, men var inte effektiva nog. Och försvaret, det var tokvirrigt.

Sam Lofquist blev skadad i första perioden, gjorde några byten, men fick kliva av. Sams fart/driv märktes snabbt när den försvann.

Första målet Malmö gör får Linus Hultström ta på sig, då han fipplar på offensiv blå... Sedan gör inte Bengtsson sin bästa match idag heller... Han "räddade" alla skotten, eller var på dem, men lyckades tappa in pucken mm...
Skit som händer tyvärr...

Öhman spelade idag!
Surret innan matchen var massivt. Förstod på Söderström via twitter att han var med, men så kuppar tränarna mig. J18 tränaren skriver då att Öhman är med på try outen för nästkommande gymnasieelever i Oskarshamn.
Jag sa i bilen att detta är en kupp, men väljer att ringa... Och han kör med samma sak i telefonen. "Öhman är här i Arena Oskarshamn nu, och skall han åka till Malmö och hinna vara med, då får han åka fort som...". Jag som så gärna vill lita på människor trodde på honom. Ett misstag. Orutinerat av mig också, men den bjuder jag på. Glad att jag inte hann blogga om det i alla fall ;)

Öhman var med, och han matchades flitigt! Öhman gjorde en bra match, särskilt med tanke på hur länge han varit borta från hockeyn!

6 raka vinster får vi vänta på...

Sådär, det var snabbt och kortfattat, skriver mer när jag vaknat från min nattliga vila (fredag). För nu skall jag vila, efter åkturen ToR mellan oskarshamn och Malmö.

Jo, föresten! Trodde vi i min bil skulle bli ensamma i Malmö, men kul att fler Oskarshamnare ville bila dit! Vi var nog ca 20 pers i klacken tillslut! Kul. Vi lät inte mest, men alltid kul att träffa andra, som vill sjunga lite! Särskilt efter många mil i bil, och mitt i veckan.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Ståplats

Någon gång ska vi väl kunna slå Malmö?! Vi har ju slagit dem båda borta och hemma förut.



Hoppas på en riktig mobilisering av både lag och publik inför sista hemmamötet med Malmö. Då ska vi tusan slå dem och deras lätt högfärdige tränare Tavola.

2011-12-30 @ 09:47:30
Postat av: j

Kanske läge att bryta kontrakt alt låna ut valdix ..på så sätt frigöra pengar t ngn annan lirare..kanske Robar eller ngn annan??

2011-12-30 @ 13:29:36
Postat av: Sv. j

Håller inte med. Vi behöver verkligen en bred trupp. Det är en styrka. Fler skador kommer att komma. Valdix är verkligen ingen dålig spelare även om det har varit en olycklig säsong för honom hittills.



Nej, skulle det finnas mer pengar så är det bara målvakt som gäller enligt mig. Men det kanske inte ens finns någon av klass på marknaden.

2011-12-30 @ 14:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: