Ekonomi och något underbart på läktaren!

Jag har fått oroliga/oroande samtal och mail angående IK Oskarshamns ekonomi.
Idag fick jag tag på Mats Söder för ett samtal angående detta.

Men jag kommer inte skriva om allt... varför? För att jag vill att det blir rätt, och att alla ni som läser också förstår rätt. Dvs, jag eller hemlighåller inga uppgifter, utan att rada upp siffror här vore både nonsens för en "amatör" och att det så lätt missuppfattas.

Men kortfattat trots allt, man dras med likviditetsskulder. Inget nytt med det. MEN resultatet fasar just nu mot ett plus.
Enligt budget ligger man nu i att det resulterar i plus. Det hänger på publikintresset och försäljning framöver också...
Budget ligger på 1979 besökare/match. Idag har IKO ett snitt på 2205. Skulle man nå Play Off mm har man budgeterat med 0kr/match, vilket innebär, OM IKO lyckas ta sig vidare till kval mm, genererar alla intäkter i plus UTÖVER budget.
Nu är det inte publiken som drar in alla kulorna till föreningen, så även säljavdelning på IKO får fortsätta jobba på...

Mer än så drar jag inte nu, så jag inte skriver tokigheter här, för det här med ekonomi är svåra bitar...
Har ni fler frågor ang ekonomin, fråga på, gör det här eller direkt till Mats Söder mfl!

* * * * *

Men nu till det underbara på läktaren, som kan vara påväg att hända!
På Oskarshamns forum på svenska fans har uppsnacket börjat inför den 27/12, då Salo kommer tillbaks till Arena Oskarshamn! Nu har han ju gett sig rollen själv som tränare för laget, så nu måste han leta sig till oskarshamn den här matchen!
Laddningen är extrem inför detta mötet.

Då kom frågan upp; kan vi inte glömma allt groll som varit, om så bara för en match, och samla alla som lämnat klacken iegn.
Och detta har hitils bemötts på ett positivt sett av ALLA!
Jag hoppas verkligen detta blir verklighet, dvs att alla - om så bara för en match - kan samlas i klecken igen!

Dessutom har förslag till Blue Front Support framförts på ett konstruktivt sätt, och bemötts på ett bra sätt, dvs nu samtalar de olika falangerna på läktaren, för att utvecklas tillsammans, istället för att kasta paj mot varandra!
Det tackar vi för!!
Ett av förslagen som tagits upp är att man inte alltid behöver satsa helt på stor buss, att även erbjuda minibuss/ar till längre resor mm.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Rodden Norrköping

Lita på att jag kommer vara i AO den 27:e ;)

2011-12-15 @ 09:12:58
Postat av: Löjjan

Jag kan inte skriva på svenska fans men jag kan tänka mig klacken den 27e:)

2011-12-15 @ 16:29:30
Postat av: Andreas

Underbart att se alla gå ihop och visa vårt hat mot Leksand & Salo!

2011-12-15 @ 16:37:06
Postat av: Anonym

Nu sjunger vi så taket lyfter i AO den 27/12! :)



Tills dess ska jag öäta mig lite fetare med julmat.



Over and out.

2011-12-15 @ 18:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: