Inför: Borås vs IK Oskarshamn och twitternytt.

I morgon (11-08-24) spelar IK Oskarshamn en ny träningsmatch, och denna gången ställs de inför allsvenska konkurenten Borås.

Matchen startar 19:00. jag kommer att åka dit och hejja på mit lag.
Jag kommer dock inte ta med datorn, och erbjuda er onlinerapportering. Dock så tänkte jag göra som mot Karlskrona, och skriva lite kortare periodpausrapporter på bloggen. Detta skött via mobiltelefonen.
Inläggen blir därför fula, då man ej kan redigera texten, men också så kortfattade jag tycker det är lämpat att skriva dem ;)

Sist i Karlskrona var det många som ville ha sms vid mål mm. Men det blev ett fruktansvärt knappande, och jag missade lite spelmoment, och att hejja vid vissa tillfällen... denna gången tänkte jag lösa det som så, att jag kommer skriva in när det blir mål - men på twitter. Där slänger jag upp aktuell ställning under match.
Spelanalysen av perioden blir som sagt var på bloggen!

Följer ni inte mig på twitter kan ni göra det med ett enkelt knapptryck på länken nedan, så får ni målen i flödande text:
Follow slemklump on Twitter

Har man inte twitter, fattar inte twitter eller struntar i det av annan anledning, då får man be någon kompis med twitter slänga upp resultaten i kommentarsfälten här på bloggen, eller avvakta på periodrapporterna som kommer upp på bloggen.

Detta är sättet jag tycker är smidigast att ge er resultat, utan att missa en massa av matchen, då man inte onlinerapporterar...

Och på tal om twitter.
1: CG på OT skrev där idag att Valdix har fått en kraftig stukning, inget brutet. Blir borta ca 2 veckor.
2: Journalisten Skarpsvärd skriver idag att han pratat med sportchef Roger Jönsson. Och han är INTE nöjd med säsongsinledningen. Vissa spelare får se upp...

Det sista kan man tolka på olika sätt, dvs om Skarpsvärd anser att vissa får se upp, eller om Roger Jönsson själv skulle sagt så... tror det är Skarpsvärds ord dock...

Tillbaks till matchen då...
Detta blir Borås tredje match, och de har med sig 2 vinster i bagaget (3-2 mot Skövde och 5-1 mot Nybro).
Nu skall de testas mot jämnare motstånd, och på pappret, ett starkare lag!?!
Borås är ett av de lagen vi under serien måste vinna över, för att nå den beryktade 7:e platsen. Nu är detta dock bara en träningsmatch, men trots att det är en träningsmatch kan det nu med 2 raka förluster vara viktigt för lagmoralen att få en vinst!
Borås är också ett sådant lag som Oskarshamn inte skall behöva försvara sig en match igenom, och vänta på kontringar. nu åker vi till Borås och spelar sönder dem!
Jag vet att det är några fler än mig som kommer att åka till Borås, och jag hoppas att även fler vågar sig dit!
Resultatet? 1-5 (Oskarshamn bortalag!).

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Åskådaren

Ang. twitter; Det lugnar mig att Jönsson åtminstone har reagerat på IKO:s försäsongsspel. Synd att vi inte har råd med fler spetsspelare utöver nuvarande trupp. Motståndet blir tufft för oss i år! Jag skulle inte vara främmande att ”byta” ut någon av spelarna mot t.ex. Stefan Pettersson om det nu gick och var tvunget. Ska Steffe P. verkligen gå klubblös i år? Ett slöseri med hockeykvalitet enligt mig. Nåväl, annars får vi med kämpartakter på isen och sällan skådat tryck på läktaren rädda IK Oskarshamn kvar i allsvenskan! KÄMPA!

2011-08-23 @ 21:51:20
Postat av: Ser tufft ut

”IKO ett starkare lag på papperet” än Borås? Nja, det är verkligen frågan. Men vi får väl hoppas.

2011-08-23 @ 22:03:33
Postat av: A!x

1-5 ??? det är inte puntus hansson som står i borås längre.

2011-08-23 @ 22:57:43
Postat av: Räkan

Ja, jag anser vi ser bättre ut på pappret...

Enligt mig så är detta laget ruskigt spännande offensivt - och då har inte ens McGrath anslutit till truppen ännu.

Det som oroar är backsidan, men där är iallafall en spelare till att vänta... Å andra sidan, laget får gärna släppa in 20 mål per match för min del, bara man gör 21 ;)

2011-08-23 @ 23:54:26
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Backansvarig

Nu får man väl många emot sig, men jag tror att Micke Larsson måste bort som backansvarig. Jönsson/Söderström kommer snart att inse att IKO aldrig har haft någon ordning på backspelet med Larsson som backansvarig.

2011-08-24 @ 10:42:06
Postat av: till back ansvarig

Du har inte helt fel.(bur skydds hockey ) är ju inte direkt framgångsrikt .nä måste vara snabba pass å snabba spelvändningar ! Om Larsson e rätt eller inte vet jag ej .men måste blott annorlunda sen senast han var här

2011-08-24 @ 13:46:37
Postat av: Jesper

Everysport.com rapporterar live under kvällens match :)

2011-08-24 @ 14:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: