Im back!

Så var man hemma igen, från en underbar semester.
Jag hade förhoppningar om att kunna blogga från plats, men detta gick som bekant inte så bra... datorn var med mig helt i onödan, då hotellets internet ej ville fungera korrekt.

Men så kom jag hem igen till sverige, skall kika in på bloggen för att läsa eventuella kommentarer - då märker jag att bloggen INTE har dött - detta tack vara Robin, som fortsatt arbetet, och hållt bloggen vid liv - tack Robin, bra jobbat!

Jag spred istället budskapet om världens bästa lag i värmen på på Fuerteventura - via rätt klädval, till urinvånarna och engelsmännen, istället för till er via bloggen...
 
Nu är man tillbaks i verkligheten, och det blir till att vinka värmen hej då, och invänta de kalla ishallarna....


Jag har ej ännu hunnit med att nosa upp något nytt och hett, då jag knappt vet vad som är nytt och hett, med en vecka utan nyheter, internet eller telefon.
Men jag har hunnit med att läsa runt lite få forum, bloggar hockeynyhetssidor mm, och kan konstatera en sak. Många Oskarshamnare tycks vara besvikna över att det inte händer något?! Jag som varit borta från verkligheten i en vecka tycker att det verkligen hänt saker den gågna veckan!
1. Stefan P har tackat nej till kontrakt, men ej färdigförhandlad.
2. Lukas har äntligen lämnat besked, beskedet blev dock att han lämnar, men jag räknar med att även det räknas som en händelse i IKO...
3. Österby har gett besked, inte att han stannar, men nu vet vi iallafall att man kan leta ersättare...
4. En dansk har skrivit på för klubben, kanske inte något känt namn, men helt klart låter han intressant!!

Det vill säga att det hänt ialafall 4 större nyheter i IKO på en vecka, vilket är betydligt högre än vanligt.

Men som jag nämnde lite innan, alla besked var ju inte positiva, men ialafall besked, vilket jag uppskattar.
Dessutom så är ett nej nästan bättre än att vela med ett anbud i ett halvår. Nu vet man vilka pjäser som skall ersättas, och det är lättare. Svårt nämligen att leta ersättare åt någon som KANSKE säger ja till nytt kontrakt...

Självklart hoppas jag med på att Stefan P snart skall ge det svaret vi alla hoppas på (JA till fortsättning i IKO!!), och att man snart hittat ersättare till de förlorade pjäserna. Men efter det som hänt denna veckan, så tror jag man kommit närmare nya spelare mm.

Jag kommer i morgon kväll börja snoka och leta på allvar efter lite nyheter kring IKO, och hoppas snart kunna tröste er och mig med lite mer positiva nyheter!

/Räkan


Kommentarer
Postat av: Ståplats

Härligt, ser fram emot lite nya rykten. Händer det något med IKO-truppen innan påsk?

2011-04-20 @ 14:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: