Hemma

Med risk för att detta inlägg blir lite för personligt och egoistiskt så skriver jag det ändå.

Som utflyttad från Oskarshamn sedan 3år tillbaka så är det alltid helt underbart att få komma hem. Det spelar faktiskt ingen roll att resan från Göteborg till Oskarshamn tar lite drygt 6timmar med tåg och buss.

Så fort jag ser en lucka i mitt schema så åker jag ju faktiskt hit. Det är inte någon som tvingar mig på tåget för att spendera 6timmar i buss och tåg. Det är frivilligt.

Igår hoppade jag på tåget runt 18:00, var framme i Kalmar runt 22 och hade bara bussresan till Ohamn kvar. På bussen sitter först till min förskräckelse en massa folk. Jag tänker att det här lär gå åt helvete, trött och snorig som jag var. Men hela jag lyser upp när personerna längre bak i bussen pratar klockren Oskarshamnska. Då kände jag, äntligen. Nu är jag hemma. Det är så jäkla svårt att förklara men Oskarshamns dialekten gör mig så grymt varm om hjärtat.

Idag åkte jag in till stan och till Arena Oskarshamn. Betalade för tröjan som jag ropade in på aktionen. Blev lycklig som ett litet barn av tröjan och gick med stolta steg ut till bilen igen. Där väntade mor och far och förstod inte alls vad det var för speciellt med just den här tröjjan.. "se de ut såhär iår?" "varför står det ik70?" var några av kommentarerna. De förstod helt enkelt inte.

Imorgon väntar det jag väntat på hela veckan. Match! Senast jag såg IK på is var mot Borås och för mig är det evigheter sedan. Det är så befriande att se på hockey. Man möter samma människor som man alltid möter. Man hejar på några och pratar om hockeyn, rykten, matchen och allt annat skoj. Jag kommer alltid att gå på hockey. Jag kommer alltid att följa IKO. Jag kommer bli den där tjocke gubben som sitter och svettas i bastun och pratar hockey med mina vänner. Det är så det kommer att bli.

Just nu väntar jag bara på att bli färdig med min utbildning och sedan flytta raka vägen till Oskarshamn. Det är här jag är uppvuxen, det är här jag har min familj. Det är här jag har mitt liv. Och det är jag förbannat stolt över!

//Robin


Kommentarer
Postat av: Henke, O-hamn

Vackert!



Vi älskar Oskarshamn!!

2010-10-22 @ 23:28:32
Postat av: Shix

Kul läsning :D Till klacken imon då !

2010-10-23 @ 00:23:43
Postat av: Emil

Det är rätt! Oskarshamn stannar i våra hjärtan!

2010-10-24 @ 00:01:40
Postat av: Sofie

Kunde inte låta bli att ta med ditt härliga inlägg i min blogg idag! Härligt att läsa hur du tänker kring O-Town och vilken entusiast du är!



Keep up the great work!



=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: