När ishockeyn inte betyder ett jävla skit.

Hej.

Löjjan här igen, Jag har som sagt inte skrivit på väldigt väldigt länge.
Min tanke var att inte skriva alls men nu när Robin inte kan skriva så mycket så ska jag ge det ett försök.

Mitt första "nya inlägg" kanske inte är skitintressant för alla men det är något som jag känner att jag vill berätta om och som kanske kan få en del människor att inse att det finns andra saker som gör att ishockeyn känns väldigt betydelselös.

Som jag tidigare berättat om så skulle jag och min sambo bli föräldrar.
Det har vi också blivit den 8 september föddes våran dotter, tyvär så avled hon i samband med förlossningen
vad exakt som hände vill och orkar jag inte gå in på men det jag vill att alla ska veta och förstå är att det var inget fel på henne eller min sambo ingen var sjuk eller liknande utan det som hände var bara väldigt olyckligt och mycket tragiskt men alla ska veta att vi faktiskt hade en liten flicka hos oss ett tag 48 centimeter lång och 2555.g
Som såg helt naturlig ut en liten bebis som sov såg hon ut som. Men det blir inte alltid som man tänkt sig världen är inte rättvis och vissa jävlas den mer än med andra.

Detta har gjort att hockeyn inte längre känns lika betydelsefull jag blir inte lika arg vid en förlust längre jag känner inte samma euforiska glädje vid en seger och jag känner att ibland orkar jag bara inte engagera mig.
Vissa kanske tycker att man borde släppa det och gå vidare men det är lätt för utomstående att säga. Man kan aldrig veta hur det känns förrän man är med om det själv.

IK betyder mycket för mig och ligger mig varmt om hjärtat därför fortsätter jag gå det kan jag bara inte sluta med.
Jag har fortfarande åsikter och tankar om allt och alla men i denna tid som varit tycker jag att det har kännts väldigt löjligt att tjafsa om klacken hit eller dit om att göra si eller så.

Jag har dock blivit lite mer människa igen efter allt nu jag kan i alla fall hantera det, och därför ska jag försöka ge er läsare mina tankar åsikter och reflektioner om det bästa och det mesta som har med IKO och allt runt omkring att göra men vissa stunder så orkar jag bara inte bry mig och då får ni ta det.


(Salo affären är min åsikt SVIKARE han kunde lämnat efter sässong men inte mitt i så gör man inte)
Det om det.


I kväll får det räcka med detta.


// Löjjan

Kommentarer
Postat av: Hauge

Kul att ha dig tillbaka !

2010-11-29 @ 22:31:26
Postat av: Henkejon

Grymt starkt skrivet. Jag har själv små barn och det värker i hjärtat av att läsa ditt inlägg. Jag förstår om livet sätts på "vänt" ett tag när något sådant händer.



Tusen tack för din öppenhet och ditt engagemang!

2010-11-30 @ 09:40:00
Postat av: K

Jag kan inte med ord beskriva hur starkt jag tycker det är av dig att gå ut med detta. Hoppas att alla har förståelse för att det ni gått genom INTE är något som man kan hantera egentligen. Tiden läker inte alla sår. Tur att du har ett brinnande intresse som kan göra det LITE enklare att skingra tankarna. Ytterligare en gång mycket STARKT av dig att gå ut med detta!

2010-12-02 @ 21:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: