Tankar om sässongen som varit.

Sässongen 2009-2010 har knappast varit någon av de roligaste vi har upplevt under våra hockeyliv. Personligen ser jag misslyckandet på många olika sätt, dom största faktorerna kan ja tycka är att IKO lagt resurser på fel saker.
Att exempelvis anställa en materialare och fystränare ser jag som fullständigt idiotiskt och helt onödigt.
Dom pengarna kunde man i stället ha lagt på att försöka behålla nyckelspelare i från fjolårsssäsongen.
Dessutom vet jag att den förra materialaren tillsammans med den andra killen (skriver inga namn dom som vet dom vet) hade kunnat fortsatt med sitt arbete för klubben om dem fått lite mer uppskattning. 
Det här med fysträningen kan jag inte för min värld se vad de har gett. Att vi inte orkar tredjeperioden?? Det är där vi förlorat största delen av matcherna.
Sen har vi mycket skador kan fysen spela in tro??
Till sist så tycker jag att ett par av spelarna borde rannsaka sig själva och skärpa till sig för fan!! Visa lite jävla vilja!!!!
Jag är väldigt emot att hänga ut spelare vid namn men känner att jag nog måste göra det i detta inlägg för att lättare få en förståelse på hur jag tänker.
Dom senaste matcherna har nr 44 i IKO gått bort sig totalt vid två matchavgörande situationer där vi sedan förlorat matchen han tappar sin markering gång på gång och de är ju inte bara nyligen utan hela sässongen det är totalt livsfarlig i egen zon. Att spela honom tillsammans med Lennartsson som inte heller är någon topp back är för mig helt obegripligt och att dessutom ge dom så oerhört mycket speltid i boxplay och PP är också helt galet.
Sista kritiken mot Lenny är hur han kan spela Olheden i PP den mest defensiva spelaren i laget som dessutom inte gjort ett mål på hela sässongen!! Dom enda som med beröm kan bli godkända är målvakterna.
Nog om kritiken nu.
Vad ska nu göras åt det här då?

Jo för de första så ställ in er på kval redan nu då kan IKO spela resten av sässongen utan press och ställa in sig mentalt på vad en kvalserie skulle innebära.
Att komma in helt oförberedd med mätta spelare som funderar på vad dom ska göra nästa sässong är totalt livsfarlig mot hungriga bävrar och galna hjon (om de nu blir dom lagen)...
Publiken måste komma på matcherna oavsett IKO behöver pengarna. Match intäkter gör att laget kan bli bättre så småningom.



I kväll möter vi Örebro ett lag som har imponerat på mig jag trodde dom skulle ligga sämre till än vad dom gör och det kommer bli en oerhört tuff match.

Jag hoppas vi får se ett fysiskt IKO som åker mycket skridskor och täcker framför mål i anfallszon.
Jag vill se att dom står upp för varandra exempelvis sist när Brage blir pååkt ta ett matchstraff där visa dom andra att de är oacceptabelt!!!!
IKO måste vilja spela i kväll och orka hela vägen ut...


Jag är så jävla rädd för att detta ska bli vår sista allsvenska säsong.


// Löjjan


Kommentarer
Postat av: Magne

Bra Löjjan. Alla te hallen!

2010-01-15 @ 15:06:05
Postat av: Mange på hall

När man spelar PP Löjjan så gäller det inte bara att sätta in alla sina 5 mest offensiva spelare. Olheden är den enda som har varit tuff nog att stå kvar framför mål och det är faktiskt viktigt att ha en spelare som kan göra det om du nu inte visste det. Jadeland har väl försökt men han skulle ju till och med fröken Pekka lehtonen flytta på. Dessutom så tycker jag att Johan Pettersson är värd chansen den här säsongen, han är trots allt ung och lovande. Linder var ju inte direkt någon superstjärna när han spelade i ik men han skulle ju inte IK tacka nej till nu. En sak som inte jag förstår är varför inte IK fyller på med mer folk i anfallen? Oftast är det bara en snubbe som får gå på en puck mot två motståndar backar och sen jaga puck. Det är ju inte konstigt att vi gör lite mål och sen att vi släpper in lite mål är väl kanske för at vi har hela laget i egenzon när motståndarna kommer. Hoppas i alla fallatt IK klarar av ett eventuellt kval och att Publiken verkligen Ställer upp! Är ju så grymt kul när det är tryck i hallen.

2010-01-15 @ 23:54:40
Postat av: löjjan

Gällande Olheden kan jag inte hålla med frånsett gårdagens match då.

Gällande pettersson så kan ju till o med en blind se att de är livsfarligt varje gång han och lennartsson får tryck på sig.

I övrigt håller jag med dej.

2010-01-16 @ 08:27:14
Postat av: Goofy

Jag håller också med dig när det gäller pettersson. Han är verkligen inte bra men han kan bli bra tror jag. Lennartsson är dock helt okej. Men han kommer aldrig bli någon back som gör mycket poäng så han gör ju mycket defensivt jobb. Kan tro att det ställer till sig lite för han när han får spela med 44. Kul förresten att det finns en blogg om IK. Hoppas bara dom spelar bättre sista mtcherna och att folk och intresset komemr tillbaka. Tjena

2010-01-16 @ 16:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: