Matchdag och IK.s vädjan om klack.

Match idag AIK borta och endast fem backar med...ja herrejävlar nu e de tähtis ljumskar och bozic e sjuk.
Vad är de här??..
Allt annat än en AIK seger får ses som en enorm bragd.
Hoppet är ju ute att undvika kval så spela av sässongen och gör det bästa av situationen och kom sedan stärkta in i kvalet.

Nu vänder sig IKO  till företrädare för före detta Moore Support för att få hjälp att bilda en ny klack. Vilka har dom vänt sig till då?? Är det som någon kommenterade de företrädare som inte lyssnade på någon annan än sig själva?? De företrädare som drev supporterklubben till dess fall?? Hur tror dom att man kan bygga upp något nytt utifrån dem??.. Oavsett om folk kommer och ställer sig där så kommer dom också tröttna när dom märker att vissa personer inte lyssnar på nya ideer och inte kan ändra på sig..
Vänd er i stället till nytt folk med nya ideer som verkligen brinner för det...Det som måste ske för att en ny klack ska kunna starta upp är att före detta moore support lägger ner sin verksmahet helt och hållet då finns det möjlighet för det personer med annat tänk och andra ideer att driva på sin linje vilket i sin tur skulle innebära att fler skulle vilja stå i en klack... Som det ser ut nu är det två personer och tio 13åringar som skriker och sen ett par gubbar som bara klappar i takt till trumman... 
Är det en klack??? Tror ni på allvar att personer från 17-25 kommer vilja ställa sig där...
Det krävs en helt annan linje drift och mentalitet för att kunna locka rätt målgrupp...



Det finns ett gäng på 10-15 personer som vill men så länge före detta Moore support står där och kör på sin inslagna linje kommer det inte kunna utvecklas och bli något...

Till sist vill jag säga att jag lika mycket som alla andra vill att IKO ska ha en klack på hemmaplan och jag förstår att IKO vände sig till dem men man kunde kanske gått ut i media innan exempelvis och kolla om det finns intresse hos några andra att starta upp något nytt. Men detta är vad jag tycker och vad jag tror.




// Löjjan

Kommentarer
Postat av: the one

Klockrent kan ju inte beskrivas på ett bättre sätt, tycker vi talar om allt detta för dom imorgon 16:30 och hoppas att dom kanske förengångsskull kan lyssna och ta åt sig, för då har vi gjort vad vi kunnat, sen är nog tyvär allt hopp ute om gammla ms får hållas :/

2010-01-24 @ 14:07:20
Postat av: löjjan

Vi har ju sagt 1000 gånger minst till och med bestämt vissa ändringar i samförstånd men ändå har de ändrats efter ett tag så de kvittar vi kan säga och göra vad som de blir ingen skillnad förän dom lägger ner..det vet du med.

2010-01-24 @ 14:15:23
Postat av: löjjan

Vi har ju sagt 1000 gånger minst till och med bestämt vissa ändringar i samförstånd men ändå har de ändrats efter ett tag så de kvittar vi kan säga och göra vad som de blir ingen skillnad förän dom lägger ner..det vet du med.

2010-01-24 @ 14:15:24
Postat av: Malin Brunhårig

Måste säga att jag tycker det vore kul med en klack men samtidigt förstår jag dom som inte ville offra sig att ställa sig och hejja fram ik när de spelar sveriges bästa fröken hockey. Kul förresten att det blir lite fler inlägg nu och att det inte bara handlar om matcher. Skulle vara kul med lite värvningsspekulationer men det kanske inte är så enkelt. Hoppas IK värvar någon bra spelare nu inför kvalserien.

2010-01-24 @ 14:46:04
Postat av: Robin

Jag hoppas av hela mitt hjärta att bla du Löjjan, som är en av de drivande hos oss som verkligen vill utveckla en klackverksamhet.. att du har tid och framförallt lust att framföra detta på det där mötet imorgon. Vore guldvärt!, hade jag vart i Oskarshamn hade jag inte tvekat att gå på det där mötet.

2010-01-24 @ 15:20:29
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: löjjan

Jag har varken tid eller lust att gå...jag vet att det inte blir någon förändring oavsett vad som sägs på mötet vi har haft sådana där möten massa gånger och samma visa varje gång...de sägs o lovas massa saker sen blir det inte så iaf...

2010-01-24 @ 16:30:12
Postat av: Per Sandberg

Du är bra på att hugga folk i ryggen löjjan!



2010-01-24 @ 18:39:19
Postat av: Anonym

Jag hugger ingen i ryggen jag säger bara så som jag uppfattar det..

2010-01-24 @ 18:49:01
Postat av: Anonym

Varför bildar du inte en egen klack då löjjan ?

2010-01-24 @ 18:52:56
Postat av: löjjan

Om den gamla klacken lägger ner helt så lovar jag att vi skulle försöka.

2010-01-24 @ 19:05:50
Postat av: Bosse

Varför ska dom lägga ner för at de ska hände något, Du kan väl starta en egen eller stå med dom andra i klacken !

2010-01-24 @ 19:07:48
Postat av: löjjan

ANLEDNINGEN ATT JAG INTE STÅR DÄR ÄR ATT JAG STÅR INTE FÖR SAMMA SUPPORTERFILOSOFI SOM DEM.



Det är nog svårt för utomstående att förstå hela grejjen det finns en lång historia bakom allt...

2010-01-24 @ 19:16:20
Postat av: Bosse

Men seriöst, du gör ju ingenting för att klacken ska utvecklas ^^

2010-01-24 @ 19:28:25
Postat av: löjjan

Tro mig vi har försökt.

2010-01-24 @ 20:39:09
Postat av: Bosse

Hur då ?



Vad har ni gjort ? Ni har bara stått där borta och klagat .

2010-01-24 @ 20:40:37
Postat av: löjan

Har vi stått o klagat?? på vad?? spelet?? konstigt i sådana fall....

2010-01-25 @ 08:16:01
Postat av: the one

Bosse, vad har du själv gjort för laget och klubben då? Titta dig själv i spegeln först innan du attackerar andra! Tro mig Löjan har gjort och offrat så mycket för klubben och laget han har kunnat än så länge! Och jo Löjan jag vet att andra möten har genomförts med samma tankar. Jag tror jag går och lyssnar så får vi se om det blir någon förändring ( lär knappast hända ) för då behövs det mer folk och min kännsla är att samma gammla personer kommer dyka upp ikväll, alltså ingen ljusning.

2010-01-25 @ 14:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: