Gällande klacken.

Har blivit en hel del reaktioner på mina förra inlägg det var exakt det jag ville det var delvis därför jag gick ut ganska hårt åt vissa håll. 

Skoj att de jag skriver berör så pass många.
En del tycker som mig andra inte och de är väl så de ska vara alla kan inte tycka lika man kan inte älska alla liksom.
En sak har vi alla i alla fall gemensamt och det är att vi älskar IKO och hockey.

När det gäller engagemanget på läktaren från vårat "lilla gäng" så tycker jag Robin beskrev det ganska bra i en av kommentarerna nedan.
Något som gör mig väldigt frustrerad och ledsen är sådana här kommentarer:

 En fråga bara..Känner ni er stolta över att stå och sura i ert hörn som ni gör varje match da?Är ju knappt så ni kan klappa händerna när det blir mål..Ni rör ju inte en min under dom 60 min som IKO spelar.

Det är ju bara ren och skär lögn rakt igenom vi rör väldigt många miner under matcherna vi jublar och blir glada när IK spelar bra och gör mål och vinner sina matcher. Vi har ju till och med kört en hel del hejjarramsor under sässongen. Likväl som vi blir besvikna förbannade och ledsna när dom inte gör det. Sen kanske vi/jag visar det mer än andra då men det beror på att vi brinner extremt mycket för det och man blir jävligt förbannad för man vet att dom kan så mycket bättre...Att vara så naivt positiva som vissa är fungerar inte man måste få visa att mn är besviken och förbannad ibland annars kan det aldrig bli bättre. Om man går och är nöjd och glad hela tiden då bli det aldrig någon förändring och det fungerar inte. Förändring och utveckling är den största delen för att en lagsport en hejjarklack eller hela samhället i sig ska fungera enligt min mening.

Såg en kommentar nedan om att gräva ner stridsyxan det skulle jag personligen eventuellt kunna tänka mig att göra jag har ju sagt att jag lika mycket som alla andra vill att det ska finnas en klack problemet är att jag är så jävla rädd att det ska bli samma på sikt igen...Jag kan ärligt säga att jag mår väldigt dåligt över att det är som det är nu jag vill så jävla mycket när de gäller supporterverksamheten.


Jag har väldigt många ideer om hur man skulle kunna få en bra och utvecklande supporterverksamhet i oskarshamn absolut, däremot är jag inte säker på att allt skulle kunna genomföras och att jag skulle få med alla jag önskar på det spåret.
Det är väldigt väldigt mycket saker som måste ändras på för att det ska kunna fungera.

Jag är beredd att ge klackverksamheten i oskarshamn en sista chans och jag känner och vet väldigt många som gärna vill vara med men det är som jag skrev en hel del åtgärder som måste ske för att få med alla på spåret och frågan är om verkligen de skulle gå att genomföra??

Märker jag att det blir samma igen då ger jag upp direkt då är det liksom ingen ide...

Vilka är med på det här nu då det är frågan??

Detta inlägg kanske inte handlar så mycket om IKO och matcher men det är ett inlägg om en fråga som berör väldigt många läsare och människor runt omkring hockeyn och IK Oskarshamn men ni som vill läsa mer om laget och spekulationer om hur det ska gå och så vidare ha tålamod det kommer inlägg om det framöver med jag lovar.




// Löjjan

Kommentarer
Postat av: Bara en åsikt från en utomstående

Det går väl utmärkt att ha flera klackar i hallen? Jag menar, alla kan ju inte ha samma åsikt om hur en klack ska låta, eller om man t ex ska ha trummor osv. Smaken är olika. Det är ju bara häftigt med flera klackar. Då blir den totala upplevelsen ännu starkare och mer varierad. Skulle man sedan kanske någon gång per match klämma i i samma ramsa skulle det bli mäktigt!

2010-01-25 @ 10:28:35
Postat av: löjjan

Håller jag helt och hållet med om. Men det bästa för alla vore om man hade en gemensam stor klack men klart de funkar så som du säger med.

2010-01-25 @ 11:27:33
Postat av: the one

Men som helhet för att det upplägget ska funka så måste det ju dyka upp fler människor, det kommer ju bli samma folk som vanligt på mötet. Sen kommer det lovas guld och gröna skogar, och på onsag så är det back to basic, kännslan jag har är så iallafall, om det inte dyker upp ett tjugotal nya ansikten ( minst ) sen är ju frågan om alla är beredda att lyssna på allas olika åsikter i frågan ( knappast troligt ) ja jag är skeptisk men ska gå och lyssna iallafall...så får man se på onsdag sen.

2010-01-25 @ 14:05:39
Postat av: Ruskprick

Var och en gör som de själva vill men själv tänker jag inte stå i MS. Av den enkla anledningen att (jag vet att jag är tjatig)trumman är klacken inte tvärt om. Så har det alltid varit att folk är där av en annan anledning än att stödja sitt lag man älskar utan folk är där för sin egen vinning att få trumma. Trummsolon hör inte hemma i en klack och bromsar utvecklingen. Så kommer det alltid att vara i den här stan tyvärr. Jag vet att jag skulle må dåligt att medverka där utan att ogilla personerna i fråga. Jag står kvar och "tjurar" uppe i mitt hörn så har Pernilla något att studera. Jag har ingen avsikt att gå på mötet heller då jag hävdat min åsikt så många gånger tidigare. Så är det med det.

2010-01-25 @ 15:09:11
Postat av: Rusk

Ber om ursäkt om mitt senaste inlägg var lite otydligt men läser man två gånger klarnar nog bilden hur jag menar.

2010-01-25 @ 15:18:14
Postat av: mingeljohan

ja de e... jag ställer mig inte bland dom igen av personliga själ, påhopp och glåpord varje jävla match man är där och att jag ogillar när 3-4 st av MS blir onödigt våldsamma mot sina egna

2010-01-25 @ 15:45:09
Postat av: the one

Jag har kommenterat min ståndpunkt på annat forum, nu så här efter mötet kan jag säga att jag ställer mig inte där, jag är på ruskprickens tankesätt hyllan funkar bättre för mig i alla avseende.

2010-01-25 @ 17:51:54
Postat av: Jan Banan

Jag har gjort mitt i klackbranschen i alla fall när det gäller att var aktiv utanför läktaren.

Kan väl nån gång nu när det blåser snålt runt IKO vädra stämbanden i ev kvalserie både hemma och på bortaplan.

Har gett massor av energi i ca 10-12 runt klacken och vet hur svårt och hur mycket jobb det är.

Den största problemet har alltid att rekrytera folk som står i en klack. I en liten stad som O-hamn är det för få som är och törs stå i en klack.

Det är huvudproblemet.Sen måste O-hamns publiken förstå att en trumma är ingen klack + handklapp i det oändliga. En klack sjunger, kör tifo m.m

Har alltid fått jobba i motvind ....typ på tifo nä....ta ner plasten osv kommentarer....så jävla tröttsamt folk.....jävla bytänkande.

Så tyvärr så är jag skeptisk....till ny klack för var finns folket ???????

Sen en sak till....som gör att jag tappar intresse för hockeyn. Och det har inte med att göra med tabellplaceringen direkt utan dessa jävla VIP SITTPLATS ,LOGER, HÅKAN LOOB, Stängd ELITSERIE , FÖR MYCKET MATCHER, DYRT MATCHPROGRAM osv......bara ekonomi och krypa för företagen.

Hockeyn idag är mer gladiatorspel ....nä det var bättre för då passion,ståplats,och bengaler regerade i hallen.

Och du Pernilla....gör nåt själv då....bilda en egen klack eftersom du verkar veta hur man ska göra.

Själv ska jag stå och sura och tänka på svunna tider.



2010-01-25 @ 18:02:24
Postat av: mingeljohan

ja vem är den där pernilla som har koll på allt och vet hur allt ska vara . ja hej å hå vi klappar å hurrar när motståndarna gör mål jättre bra . nä fy fan

2010-01-26 @ 00:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: