Löven hemma.

Matchdag idag känns gutt. Har varit skitladdad ända sen förra hemmamatchen hoppas verkligen vi kan behålla samma tryck som senast på läktaren det var riktigt bra vissa stunder. I kväll är nog årets viktigaste match och jag hoppas verkligen publiken sluter upp trots förlusten mot Malmö.
IKO har ju höjt sig avsevärt den senaste tiden och kan vi bibehålla det spelet så kommer vi ta 3 i kväll.


Efter lite diskussion kommer vi i kväll också att stå i klacken. Det var lite olika åsikter i den frågan efter förra matchen då vi tyckte att viss kritik inte togs åt. Trummandet framförallt måste skärpas till så är det bara.
Det är fan inte kul när det ska trummas i tid och otid till både den ena och den andra ramsan. Vissa gamla klassiska ramsor blir förstörda pga det.


När jag säger vi så menar jag ECU (East Coast Ultras) som bildades under hösten 2007 i syfte att arbeta för en bättre läktarkultur i Oskarshamn. Vi är precis som namnet antyder en ultrasgrupp vilket betyder att vi bidrar till det visuella med tifo, banderoller och flaggor och i allmänhet verkar för en bättre läktarkultur. 

East Coast Ultras är en sluten grupp men om du känner att du har något att tillföra, till exempel att du är en duktig målare eller designer får du gärna kontakta oss. Vi hoppas på att utvecklas och göra bättre arrangemang och att hjälpa läktarkulturen på traven.

Besök hemsidan för mer info. www.ecu.nu 

Vi har legat på is under denna sässong pga alla omständigheter med klacken osv.
Men har beslutat att ge det en chans till.


Ses i kväll fooorzaaa IK!!!!

// Löjjan


Kommentarer
Postat av: Ruskprick

Lilla Stalin hjälpte Burkölen ikväll. Inte ska väl ett sådant kultgäng som Burkölen riskera åka ur.



Vad det gäller klacken så var den väldigt liten mot sist. Trummorna är tyvärr det sista som kommer dö ut i Oskarshamn. Det är ju bekvämt, då behöver man inte bidra annat än med handklapp och trumpojken får ju stå i fokus. Så är det. Folk i klacken vill inte bidra eller utvecklas bara klappa i takt till trumman. Så är det jag ger upp. Blir bara stressad av att försöka få utrymme med någon sång.

2010-02-10 @ 21:45:39
Postat av: Ruskprick

Kärringen tyckte jag var tjurig då jag kom hem. Hon kallade mig till och med för dålig förlorare. Jag blev ännu argare. Det är lätt att kalla sig Leksing eller FBKare eller Hv-fantast. Men jag gör det svårare och kallar mig IKOare. Det är äkta. Hur faan kan man kallas dålig förlorare när man troget en hel säsong plågat sig själv och skrikigt sig hes till ingen nytta? När sista halmstrået har klippts av en sista gång och ingenting återstår. Sen står man där igen på läktarn och hoppas på ingenting.

2010-02-10 @ 23:02:55
Postat av: Fkalb02

Jag stod på VIPen när spelarna kom upp efter matchen, maken till basvikna/ledsna grabbar har jag nog aldrig sett. Det såg ut som någon (Karlsson) sopat undan fötterna på dem och blåst dem på 3p. Hoppas grabbarna kan använda denna aggression gentemot dommarna (som vi ALLTID verkar ha emot oss) och motståndarlagen så kan ändå avslutningen på säsongen bli positiv. I ett längre perspektiv ser jag hellre att IK hamnar i en kvalserie som förhoppningsvis hjälper till att tända hockeyglöden i stan igen, än att hamna på plats 8-12 i år igen. Det om något skulle ta död på intresset i stan. Hellre ett steg tillbaka (kvalserien) och 2 steg framåt än att ständigt stå och stampa på plats 8-12... Jag väljer att nte prata om att misslyckas i kvalserien (peppar peppar) för det finns inte på min världskarta att det skulle hända. JSW åker åttor runt försvararna från ettan och Rautio släpper inte en kasse!



ps. Ändå bra jobbat av klacken, ni bidrog återigen till en hygglig stämning, hoppas ni fortsätter på samma sätt i fortsättningen!



2010-02-11 @ 00:42:10
Postat av: mingeljohan

sten å de ?

2010-02-11 @ 00:49:59
Postat av: :D

Hemsidan - ECU, Känns som att ni itne har uppdaterat den alltför mkt !

2010-02-14 @ 21:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: