ingen bra söndag

Skit är min första tanke när jag läser på swehockey ikväll.

10pinnar upp till strecket.. jag som hade hoppats att Borås skulle sno 3pinnar från Löven.

Sundsvall torskade iallafall och den här gången var det Växjö som fick hjälpa oss.

Matchen på onsdag är så viktig att jag inte vet vad, känns som att den är viktig på framförallt två sätt. Vinner vi så kommer folket till resterande matcher, då det verkligen finns något att spela om.

Vinner vi så får vi löven i gungning, tror faktiskt att det är just Sundsvall och Björklöven som vi måste försöka ta oss förbi. Troja slipper kvalet som det känns just nu iallafall.

Förlorar vi dör den här stämningen som vi har byggt upp, vi är plötsligt avhängda igen och Björklöven kan börja andas då Sundsvall ändå förlorar.

Kan inte sluta tänka på det men OM Borås hade vunnit ikväll och OM vi slår Löven på Onsdag så hade vi vart 5poäng ifrån med en match mindre spelad.. förhoppningsvis är vi:
-  8poäng efter Löven som då har en match mer spelad.
-  7poäng efter Troja med lika många matcher. Förutsatt att Troja förlorar derbyt borta mot Växjö.
4poäng efter Sundsvall som då har en match mer spelad. Förutsatt att Sundsvall förlorar borta mot Bofors.

Mycket OM nu men blir väl så när det börjar dra ihop sig.

//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: