Besvikelse

Är vad jag känner efter gårdagen. Här leder vi med 3-1 och det känns ganska tryggt. Då kliver han in i handlingen dommarjävlen och börjar ta IKO utvisningar för både det ena och de andra...Ja de kanske var utvisning många gånger men när lövenspelarna gör exakt samma saker då blundas det...fy fan de är en skam för dommarkåren att dom har sådana jävla såll att få dömma. Men de är väl så dommarkåren har bestämt att klassiska lag som Leksand Malmö Björklöven m.fl ska ha fördel. Och nu när löven låg illa till var dom jävlarna tvungna och se till att det inte blev fallet. Hockeysverige kanske hellre ser löven i allsvenskan än IKO... Det skiter jag fullständigt i jag vill se IKO i allsvenskan och det är det viktigaste för mig och alla andra som älskar IKO.

Det är dock ofrånkomligt att det är individuella missar som leder fram till Björklövens avgörande mål både 3-3 och 3-4 tyvär även om 3-3 målet inte borde ha godkänts.

Kul att få se en fight i hallen för en gångs skull härligt Bozic!!! (Synd att det var en back bara då det redan var brist där) men ändå jävligt gutt o se!!!


Tråkigt för löven att Eetu blev skadad såg inte allt för bra ut. Han kan dock trösta sig med att han fick den tvåpinnsflaggan som vi hyllade honom med när han spelade här att ta med sig hem till Ume..



Om vi nu ska nämna klacken i detta inlägg med eftersom det är något som berör mig. Igår var det tillbaka på ruta ett igen. Jag blir så less jag har försökt två matcher nu. Jag vet inte om det är värt att försöka en tredje. De var trum trum trum trum trum hela jävla tiden!!!!!!!!!! trots att man sa till ett flertal gånger. Jag vet inte om han inte fattar eller vad det är frågan om. Jag personligen tror att det är för stort eget intresse för trummandet som gör att kritiken som kommer inte går in. Jag var ju inte direkt ensam om att påpeka det!! Men när kärnan i klacken hellre låter det fortgå jag vet inte om det är värt att lägga ner mer tid och energi på det. 
Hade inte ECU stått i klacken hade den varit precis lika liten o puttinuttig som innan.
Det finns tyvär inget intresse i denna stad för att starta en seriös klack oskarshamnare står hellre och lyssnar på trumman och på sin höjd klappar i takt med den....Det kanske är det vi vill ha här?? Jag vill inte det i alla fall och därför vet jag  inte om jag kommer återgå till klacken mer nu....eventuellt till kvalet vi får se...



// Löjjan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att jag e fliserydare då ^^

Varför inte bara låsa in trummorna om de är så störande ? Hut lätt som helst ju...

2010-02-11 @ 18:32:16
Postat av: Pelle

Besviken är bara förnamnet.......



Det är kanske inte så lätt att ändra på ett inkört beteende på två matcher. Vi skulle behöva träffas lite tidigare nästa hemma-match och lägga upp lite riktlinjer.

Jag tror att trumman behöver centreras i klacken för att det ska bli lättare att kommunicera med varanndra (tror inte jocke hör oss...).

En annan sak jag tänkt på är att återigen så har han som sköter musiken väldigt svårt att uppmärksamma om vi drar igång någon ramsa.....



Kan alla bara bita ihop och inse att det finns olika åsikter om vissa saker så kommer det att funka!

Det gäller att både ge och ta.



Älskar IK (även om det känns j-vligt tungt), Javisst!

2010-02-11 @ 19:33:05
Postat av: Jan Banan

En sak ang klacken som varit i alla år....

Vi kör ramsor/sång för ofta...folk hinner inte vila stämbanden. Bättre köra lite mindre ofta men då ska alla hänga med blir då mer power.

Nu körs det ramsor/sång i 60 min men bara typ 20/30% av folket orkar hänga på i 60 min.

Mer kvalite än kvantitet.

2010-02-11 @ 19:45:30
Postat av: :P

Det är bara dom gamla gubbarna som inte orkar ^^

2010-02-11 @ 21:49:44
Postat av: Ruskprick

Håller med Janne Banan. Precis vad jag gick och grunnade på på jobbet i kväll. Det måste faktiskt inte låta hela tiden. Bättre lite mer sällan och kraftfullare. Sedan vet jag att trummisen har en hörselskada (har väl trummat för mycket kanske)och även om jag är motståndare till trummor så har jag inget emot denna person utan tvärtom. Han är helskön och äkta.

2010-02-12 @ 01:03:40
Postat av: Ruskprick

Vi kanske skulle träffas före match. Men i ECUs led känns det splittrat och besviket. För min del känns det ok (tror jag för jag pendlar hej villt) för jag vill trots allt IKs väl och framförallt supporterkulturens bästa i Oskarshamn av hela mitt hjärta. Just nu suger den som vanligt. Det är min åsikt men jag bestämmer ju inte över andras åsikter.



Det är nu hög tid för er som vill IKs väl att skänka till privatkronan. Det är lite pinsamt några som ställer upp.

2010-02-12 @ 01:35:10
Postat av: Jan Banan

Det är dom gamla gubbarna som skriker högst hehe

2010-02-12 @ 07:28:47
Postat av: Martin S

Många bra idéer på hur ni kan förbättras ytterligare.

Jag hoppas ni fortsätter att kämpa för ni har verkligen tillfört en extra dimension i hallen som saknats i flera år. Just det är jag helt säker på kommer att vara av stor vikt i det kommande kvalet.



Ingen tjänar på att ni lämnar klacken, allra minst laget. Och det är väl därför vi alla kämpar, sliter och älskar - för att laget ska vinna på rinken.

Jag ber er, å laget och klubbledningens vägnar, att fortsätta kämpa och skapa lika bra som hittills. Ni är verkligen värdefulla!



Keep up the good work!

Martin Svenson. IKO

2010-02-12 @ 22:42:51
Postat av: Ruskprick

Den bästa ideen är att en klack alltid ska sträva efter att utvecklas och förnyas. Faan va trött jag blir på att upprepa mig själv. Har jag fel? Kanske är jag knäpp. Förmodligen...

2010-02-13 @ 01:41:08
Postat av: Ruskprick

Nu skriver jag igen. Pust! En av de två eldsjälarna i forna MS sa att han ville ha klacken precis som jag ville. Mer sång och inga trummor. Är det då av snällhet det får fortgå? Är det social verkstad som hålls på läktarn i arena Oske? Det där att det alltid har varit trummor i Oskarshamn köper jag inte. Vadå korkat argument. Inte heller att man får igång hela hallen med trummor. Det kanske man får men vi i ECU fick också igång hallen på nio pers mot Örebro tror jag så det stod härliga till med skönsång flera gånger. (Forza kämpa Oskesamn). En sång som småkillarna verkar gilla framför klacken sist. Den kom jag på och jag har fler på lager om någon är intresserad av något nytt. Har jag inte rätt att något nytt måste till för att det ska hända något på läktarn i Oskarshamn? Eller ska vi köra vidare på det vanliga?

2010-02-13 @ 02:05:04
Postat av: Pelle

Jag kommer till hallen senast 18.30 på onsdag (det går ju också att synas på Ninos innan det för dom som vill). Det kommer nog ta ett tag att forma klacken, men vi måste ju börja för att det ska bli något. Håller med Dig (Ruskprick) att det bara malt på i gamla gänger under alldeles för lång tid. Nya ramsor vore kanon!



Det handlar nog om att hitta en medelväg som alla kan acceptera.

2010-02-13 @ 16:36:44
Postat av: Matte

Att du Löjan inte förstår att majoriteten i Oskarshamn och SPELARNA vill ha trumman och så förskräcklig var den väl inte. det kan tydligen inte gå in i huvudet på er trumhatare att i oskarshamn har vi inte resurser att ösa på och göra oss hörda utan trumma , Vakna någon gång.

2010-02-13 @ 22:09:58
Postat av: Ruskprick

Det är ju ganska uppenbart att du som Kallar dig Matte inte vill något väl med ditt inlägg.



Vad är det vi ska vakna till? Vad var det som inte var så förskräckligt? Idiot, nolla, suppermegafån! Jag skiter i vad DU tror dig veta.! Det är vad vi i klacken tycker och känner som har betydelse. För att vi ska fortgå att stå i klacken.



Står du där själv din fjant och klappar till de evinnerliga trommerna som din publik vill ha?



Kanske gör du det och mår jättebra men vi i ECU vill inte stå och klappa till bongotrommerna.

Vi vill sjunga och skiter fullständigt i din åsikt.

Fattar du inte att det är hur klacken mår som har betydelse. Inte vad du i din värld lever att andra ska forma sig efter din pipa.

2010-02-14 @ 01:01:10
Postat av: Jorma

Är du Stalin? Du som anonymt kallar dig Matte? Du känns aningen obekväm.

2010-02-14 @ 02:13:09
Postat av: Martin S

Det är kanske en bra idé att testa utan trumma på onsdag mot Leksand eftersom det då ändå är bra med övrig publik (förhoppningsvis) som kan stötta med handklapp.

2010-02-14 @ 11:48:54
Postat av: Jan Banan

Om alla i hallen sjöng eller skrek skulle alla fatta att en trumma inte behövs



kolla ex denna publik ...trumma ehh not

http://www.youtube.com/watch?v=awositUJYLM

2010-02-14 @ 15:05:30
Postat av: Andreas

Räkna då in att det är fotboll för de första och sen är dom ca 40 000 personer, Känns inte som att vi är så många i klacken du.

2010-02-14 @ 19:16:15
Postat av: Jan Banan

Självklart bara ett ex OM ALLA i hallen tog i

Varför ska bara ett fåtal ta tag i det hela....??

Allas ansvar att bidra till stämning....0m 1500 tog i ........men en utopi förstås

2010-02-15 @ 14:36:05
Postat av: Andreas

Men de kommer med största sannolikhet aldrig ske att alla på sittplats sjunger.Men de hade varit häftigt !

2010-02-15 @ 15:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: