alltid samma sak

Jag undrar hur många matcher vi har vunnit efter två spelade perioder. Hade det gått ut på att vinna efter två perioder ja då tror jag fan att vi hade varit på playoffplats.

Konstigt att det blir så, tycker inte bara att IK har vikit ner sig i tredje utan domarn har också kommit in och förstört för oss. Vet inte vad det beror på men nu börjar man tröttna. Det är inte roligt längre, jag lider med mitt lag. Jag lider med mina IK supportrar och nu känns allt så jäkla hopplöst. Man vill bara krypa under en sten och hoppas på att vakna upp och då spelar IK i Allsvenskan även nästa säsong. Tror inte att mina nerver kommer kunna klara av ett kvalspel. Men nu är det som det är tyvärr. Hoppas att spelarna har betydligt bättre nerver än vad jag har.

Nu vill jag inte säga att jag förväntade mig att IK skulle vinna den här matchen. Vi ska inte ha en chans mot Leksand och speciellt inte med ett X antal spelare skadade.
Helt sjukt vad vi fått dras med skador den här säsongen förresten..
Men klart man blir besviken när man ser hur det rinner iväg efter att ha ledat efter två perioder. Så tråkigt att 4 och en halv minut in i tredje perioden har Leksand vänt på matchen.

Ang klacken idag så låter det mycket i första perioden men ganska snabbt så både såg det ut och lät som det gjort under hela säsongen. LIF klacken imponerar inte ett skit och jag blir mest förbannad när de står o skriker "ska ni gå hem nu?" och att kommentatorn säger att det är "ett 50tal trogna tillresta leksandssupportrar på plats". Precis som Löjjan skrev i ett tidigare inlägg så består deras klack utav bönder precis som vi. Västervik, Mönserås, Högsby, Vimmerby, Oskarshamn och Kalmar kommer de "tillresta, trogna supportrarna" ifrån. Kanske inte är något fel med det men jag förstår inte precis som Löjjan säger att Oskarshamnare som pratar om IKO ute på stan och håller på laget (har säsongsbiljett) helt plötsligt drar på sig en vit LIF tröja och lämnar sin sittplats för att ställa sig i den vita klacken. Förstår inte tanken riktigt. Blir man verkligen glad när IKO vinner andra matcher? Blir man verkligen glad när LIF krossar oss?!

Nej jag mitt hjärta klappar för IK Oskarshamn och det kommer det alltid att göra, spelar ingenroll vilket lag vi möter!

//Robin




Kommentarer
Postat av: Andreas

Va inte alls kul att stå i klacken idag, Men tycker att det är modigt folk som vågar att stå där och sjunga när man bara är mellan 5-10 pers. Medans andra sitter i ett hörn och kommer och ställer sig i klacken när de passar dom. Tycker det så jävla tråkigt och blir jävligt förbannad på sånna. Vi vet ju alla hur jävla bra tryck de blir när det är många i klacken, Det märkte vi ju mot Mora och Aik och spelarna spelar ju mycket bättre då. Om vi hade en sån klack hela tiden så är jag övertygad om att vi hade varit bland dom sju bästa, så mycket betyder för spelarna att få vårt stöd,Vi gör ju vad som är bäst för laget eller hur `? Skitsamma om man tycker att de trummas för ofta eller att vi kör samma sånger, Man får ju förfan offra sig lite för lagets bästa. Hoppas verkligen att vissa tar åt sig !

2010-02-17 @ 22:12:20
Postat av: Lisa 3 år

Ja vi tar åt oss av vad en liten fjortis tycker som stått i klacken några hemmamatcher i sitt liv. Vi tar åt oss duktigt..



Du tyckte inte det var så roligt att stå i klacken idag. Bra då vet du hur andra känner det. Om du inte tyckte det var skoj idag. Vi tyckte nämligen inte det var så himla skoj sist. Vem bestämmer när man inte får tycka det är skoj att stå i klacken? Är det fjortonåriga Andreas som avgör det? Vem gör rätt, vem gör fel? Fråga veteranen Andreas 14 år, han vet.

2010-02-17 @ 22:27:06
Postat av: Ruskprick

Politisk korrekthet beror det på. Massmedia styr de små plastupportrarna (från emådalen) som tror sig tycka/hålla på någonting häftigt som massmedia förmedlat. På samma sätt som massmedia styr samhället i övrigt med vinklad och falsk info.



2010-02-18 @ 03:13:44
Postat av: Andreas

Moget att inte skriva vad du heter "Lisa". Skämms du eller ?



Och jag är fortfarande 15 år. Fjortis, hahah den dagen. Men det är ju så, När det är stor klack och bra tryck så spelar laget bättre, även om kanske inte alla har insett de, "Lisa" `?



Men visst, alla har väl sin åsikt, och om man vill stå för den är väl upp till en själv.

2010-02-18 @ 07:14:23
Postat av: löjjan

"Medan andra sitter i ett hörn o tjurar och kommer när det passar dom"

Bara där ser vi hur tänket går. Får man inte stå vad man vill i hallen utan att bli påhoppad?? Vill jag sitta i ett hörn o titta på hockeyn så gör jag det och vill jag stå i klacken så gör jag det. Vad andra gör bryr jag mig inte ett dugg om.

Jag tycker inte det är roligt att stå i klacken därför gör jag inte det... Vad är problemet??

2010-02-18 @ 10:50:37
Postat av: Andreas

Men du gnäller ju hela tiden på hur dålig klacken är och hur mycket du vill att Ik ska få en bra klack, sen så står du där i två matcher och sen går du igen.

2010-02-18 @ 11:22:17
Postat av: mingeljohan

men din lilla sten.. löjjan har stått i klacken sedan han var 6-7 år , hur länge har du stått där Andreas ? 5-6 matcher eller

2010-02-18 @ 12:43:10
Postat av: mingeljohan

men din lilla sten.. löjjan har stått i klacken sedan han var 6-7 år , hur länge har du stått där Andreas ? 5-6 matcher eller

2010-02-18 @ 12:43:25
Postat av: Magne

Tycker Andreas borde rikta sin ilska mot de som står i klacken som inte bidrar istället för mot de som inte står där. Hur många var det som stod i klacken igår? Femton typ och hur många bidrog? Kanske fyra. Tror faktiskt du riktar din vrede åt fel håll Andreas. Bara en tanke visserligen. Men står man i klacken så förväntas man väl ändå bidra, varför står man där annars? Kan du Andreas svara på varför du inte är arg på dom tack.

2010-02-18 @ 14:08:53
Postat av: Andreas

Alla som stod där igår sjöng, Tyvärr va vi bara typ 7 stycken. Visst finns de dom som inte sjunger så mycket men dom står ju där och sjunger med ibland iallafall.

2010-02-18 @ 15:44:22
Postat av: Andreas

Alla som stod där igår sjöng, Tyvärr va vi bara typ 7 stycken. Visst finns de dom som inte sjunger så mycket men dom står ju där och sjunger med ibland iallafall.



Mingeljohan: Jag har stått i klacken varje hemmamatch i år så klaga inte.

2010-02-18 @ 15:45:14
Postat av: Roland Järverup

Man står väl i klacken för att man vill sjunga och vara med o hejja o skapa stämning?? Låter för en utomstående som mig obegripligt varför man ställer sig i en hejjarklack och inte hejjar.

2010-02-19 @ 13:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: