Sammanfattning.

Då ska man försöka sig på att sammanfatta dänna sässong.
En genomgång av förlusterna säger mig att det är 14!! Uddamålsförluster. Det är inte bara tillfälligheter men 14 stycken tänk om alla dem åtminstonde varit oavgjorda. Då hade vi inte kommit så dyngsist som vi gjorde i grundserien.
Ja om man ska gå tillbaka dit. Vad var bra där vad var dåligt. Det som var bra var att vi hade ett bra spel stundtals vi spelade b.la ut AIK två gånger på hemmaplan och nu är dom hux flux i elitserien. Där kan man se hur mycket inställningen spelar roll. Och det är väl där problemet var i slutet av sässongen. Det fanns ingen inställning loppet var ju kört. Men jag står fortfarande fast vid att det stundtals faktiskt var rent hån mot publiken som kom för att se eländet.
Men man är (var) väl dum i huvudet jag gick dit och plågade mig själv varje gång kändes det som.
Ja denna säsongs grundserie var den värsta sämsta och tråkigaste jag sett. Fördelen var väl att man ställde in sig på kval relativt tidigt.
Och om vi nu hoppar in på kvalet.
Där visar vi att vi hör hemma i allsvenskan.
Jag såg alla matcher utom Sundsvall borta och Enköping borta.
Och kan säga att den enda matchen IKO spelat riktigt dåligt var OIK borta. I övrigt tycker jag vi har stått upp jävligt bra och visat att vi hör hemma i Allsvenskan. Jävligt starkt av grabbarna och åka upp till Enköping och vinna totalt omotiverade och helt slut efter fredagens firande. Jävligt gutt att få vinna serien med!!
Och om vi går tillbaka till Fredagen OJOJOJ!!! Det var nog den bästa känsla jag upplevt i hockeysammanhang det slår Elitkvalet lätt. Vi har fått utstå så mycket både supportrar och spelare. Jag har fått höra överallt hur kassa IK är att dom suger och kommer ramla ur man läser kommentarer på diverse forum att IKO är en skam för hockeyallsvenskan osv...
Därför var det en så otrolig lättnad och glädje att få visa hockeysverige att vi hör hemma i allsvenskan.
Hockey går ut på att vinna matcher och vara bäst. Inte på hur mycket pengar man har i plånboken eller hur mycket folk det är på läktarna.
IKO är värda en plats i Allsvenskan. Den femtonde på raken!!
Det var fan så jag tjöt efter matchen i fredags och jag var inte ensam om det.
Nu är vi kvar och det är så jävla härligt!!
Roligt med Tingsryd tillbaka med, betydligt roligare att spela mot dem än mot Sundsvall.
Och Rögle kommer ner från Elitserien med har inget att säga om det egentligen.


Tack för en jävligt fin avslutning på sässongen IKO!!!



// Löjjan


Kommentarer
Postat av: Magne

Det festades även duktigt på lördagen hör och häpna. Han som inte sov hemma på fredagsnatten var igång då med. Otroligt!

2010-04-13 @ 15:38:06
Postat av: Bävern

Forza IK Forza Della Vi vet allihopa hur kycklingarna uppträder !

2010-04-13 @ 17:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: