Bjurling?

Vem minns inte Björn Bjurling när han stod imål för Boden? Under PlayOff till kvalserien mötte vi detta norrländska lag. Det var omgång 2 hemma i Oskarshamns Ishall. Vi hade vunnit första matchen och den här andra matchen va inne i sin 5:e? eller var det 6:e period. Minns tyvärr inte.
Saken var den att Boden får ett sparkmål godkänt och vinner matchen. Publiken buar men Bjurling skvätter vatten på ik-klacken och hånar oss.

Dagen efter var det dags för tredje och sista omgången. "Bjurling, Bjurling är homosexuell" var väl den ramsan som hördes oftast?.. Ja för på den tiden fick man skrika/sjunga sånt. Det får man ju inte nu längre av någon konstig anledning. För vad jag vet har ja inte hört en enda person klaga på den ramsan. Inte en enda! ..
Resten på den historien vet förhoppningsvis alla redan =)

För att komma till sak så verkar inte Bjurling få förlängt med Södertälje. Tror inte att det finns något mega stort intresse från Elitserien alls.. Jag däremot hade gärna sett honom med en IK-Puck på magen. Han är en vinnarskalle.!

Ang Rautio har jag från mina källor hört att om han inte spelar i Elitserien nästa år så spelar han för IKO. Jag väljer Rautio före vilken målvakt som hellst tror jag.. Lite kontigt är det väl att Luleå inte gått ut officiellt med att Rautio ska spela där? Känns som att alla andra nämligen redan vet?!

//Robin

Kommentarer
Postat av: Mange

Det var inte en spark utan han slog in den med handen och det var ingen mindre än Magnus sjöström som gjorde det.

2010-04-19 @ 17:10:17
Postat av: Pelle

Det var en härlig sykning på uppvärmningen innan lördags-matchen. Varje gång de egna spelarna gjorde mål på bjurling jublade vi. Till slut så visste inte ytterspelarna vad dom skulle göra. Grymt gutt. Å sen körde IK över dom. Det var tider det!

2010-04-19 @ 22:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: