Personliga tankar

Daggen har nu tagit in två nya spelare.. en har fått lämna. Det man ska komma ihåg är att vi har två nya anfallare och att det var en back som fick lämna. Backplatsen får vi hoppas att Österby tar upp, men vilka ska lämna sina anfallsposter?!?
För mig finns det två namn som jag inte anser platsar i A-laget, dels är det Vimmerby Nordh och tyvärr vår egna produkt Pierre G. Kanske har ingen av dom fått riktigt chansen heller men, bara att inse. För Nordh blev det lite för stort kliv mellan divII och Hockeyallsvenskan.

Inget ont om Nordh men man ska komma ihåg att Hockeyallsvenskan är inte som den var förr. Gapet mellan Elitserien och Allsvenskan har blivit betydligt mindre, samtidigt som jag tycker att gapet mellan DivI och Allsvenskan blivit större.

--------------------------------------------------------------------

Vi ligger sist, och det finns egentligen inga större tendenser till att vi ska komma uppåt, inte just nu. MEN jag tror, eller så är det hjärtat som hoppas att vi kommer komma stärkta ur det här. Vi ska bara uppåt. VI SKA BARA VINNA och när vi gör det, så tror jag inte att det är tillfälligt. Nej jag tror att när vi vinner nästa match så kommer stenen falla ut ur hela kroppen och vi kommer bli som en jävla stridsmaskin.. men det kommer inte bli lätt.

Vi får bara inte vänta alltför länge på den där segern.. Jag tror personligen (hoppas) att segern kan komma redan mot Leksand. Vi slog dessa herrar på försäsongen. Vi har visserligen ett sargat självförtroende men kan vi kriga oss till en skit puck så tror jag att vi kan vinna skiten. Vi vet att vi har två bra målvakter. Vi vet att vi har ett bra defensiv. NU är det bara det offensiva spelet som ska komma upp ett antal snäpp. Leksand har inte övertygat, de har släppt in mycket mål, trotts ett finskt lejon mellan stolparna.

--------------------------------------------------------------------

Om jag får komma tillbaka till det här med de nya spelarna så tror jag att det kan få en riktigt positiv effekt, men det kan lika gärna gå åt helvete. Vad händer med lagkänslan nu när en kille får gå och två nya kommer in? Vad händer med stämningen i gruppen på de som haft en riktigt tuff sommarträning ihop och (enlig sig själva) blivit ordentligt sammansvetsade.. Nej det ska bli intressant det här, som sagt. Det värsta som kan hända nu är att vi får en massa stirriga höns som tror att de sitter lösa och underpresterar ännu mer.. Det bästa som kan hända är att samtliga spelare får lite eld i baken och verkligen vill visa varför just de ska vara kvar!.. De som har psyket kommer gå stärkta ur det här och förhopningsvis få med sig sina kamrater.

Men det kan lika gärna bli pannkaka av alltihop.. ungefär så känns det just nu.

//Robin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: